Homey met KPN box 12b

Heeft iemand ervaring met een kpn box12b en homey?

Mijn huidige router is een Asus RT-AX58U met Asus WRT-Merlin software.

ik gebruik kpn IPTV en heb 50 IOT, waarvan 40 Shelly’s en verder Zwave en Zigbee.

Dit draait prima, maar de Asus wordt wat oud.

Sinds KPN zijn Box12b heeft geupdate kun je nu ook de ipnetwerken zelf configureren.

Dit gedaan, alles ingesteld zoals het op de Asus draait.

In eerste instantie lijkt alles prima te werken, maar nu een minuut of 10 verliest homey af en toe kontakt met een van de Shelly’s (Random).

De verbinding komt ook weer terug maar dan zijn er weer andere Shelly’s onbereikbaar (random).

Verder zij de verindingen naar de Shelly’s via het directe Ip adres stabiel met een goed Wifi signaal.

De zwave en zigbee verbindingen zijn stabiel even als de iptv verbindingen.

Wat gaat hier , doe ik, fout.

Kan door DHCP ‘gedrag’ komen:
Hebben zowel Homey als de Shelly’s een vast (gereserveerd) IP adres?

(Ik lees eigenlijk nooit iets over verbindingsprobleempjes met Shelly wifi apparaten, dit zou idd met je router instellingen te maken kunnen hebben)

Gebruik je vLAN’s?
Staat “Client isolation” uit?

Alles heeft een vast ip adres, geen vlan’s, geen cliĂ«nt isolation. Als ik inlog op het iot netwerk kan ik alles bereiken op internet

Peter,

Ik heb ontdekt dat als ik de wifinetwerk kanalen verwissel met hun betreffende SSID and hun respectiefelijke logins, Homey wel werkt.

Dus er moet toch een soort van “Client isolation” zijn tussen deze netwerken waar Homey moeite mee heeft.

De pc’s en sonos etc ondervinden deze problemen niet.

Ook kan ik niets vinden in de, summiere, KPN handleiding.

Maar ik ga deze vraag op de KPN community zetten en zie wel wat voor antwoord ik krijg.

Bedankt dat je me op het goede spoor hebt gezet

Rein

Het WiFi-kanaal heeft geen invloed op de werking van je netwerk of de verbonden apparaten, dus waarschijnlijk heeft de reboot die de router na het wijzigen heeft uitgevoerd het gefixt.