Klopt het dat niet iedereen notificaties krijgt

Hoi

Misschien is deze al een keer langs gekomen maar ik kon hem niet vinden.

Ik verstuur notificaties bij bepaalde gebeurtenissen. Deze komt niet bij alle gebruikers aan. Als ik een push bericht naar deze gebruiker stuur komt deze wel aan maar de algemene melding niet.

Is dit normaal gedrag?

Onderstaande een test flow als voorbeeld. ‘Test 2”komt aan “test 1” niet.
Groet
Jeroen

Een push message gaat naar de mobiel van de opgegeven gebruiker (of eigenlijk alle apparaten waar die gebruiker de Homey app op heeft draaien met dezefde user).
Een notificatie zet alleen maar een melding in de timeline die je op het hoofdscherm van je mobiele app kunt vinden.

Raar op mijn apparaten krijg ik deze als ‘push’ binnen maar mijn vrouw krijg dit niet.

Of mijn account doet raar of die van mijn vrouw, ik ben er niet achter.

Edit: Sorry, antwoord aangepast ik was abuis…
Edit2: nu getest!

Alleen de eigenaar of beheerder Iedere gebruiker kan in de Homey App in settings - notifications - per type zetten of ze daar een push notificatie van willen of niet.
Dit is een keuze per gebruiker. die de eigenaar en beheerder (s) kunnen maken maar die keuze is voor alle gasten, gebruikers, beheerders en de eigenaar tegelijk

Dit kan een Gebruiker of Gast dus niet maar de eigenaar of een extra beheerder dus wel aanpassen!

Daarnaast moet bijvoorbeeld op Android de notificatie voor die App toegestaan zijn. (Deze settings kan Android een gebruiker doen om notificaties van een app geheel te blokkeren.)

Klopt. dit is per gebruiker in te stellen
Instellingen > notificaties > type notificatie kiezen> verstuur push

Sorry maar mis is dan iets, dit is het menu??

Ja je mist iets. Al weet ik niet hoe dat kan :face_with_monocle:

je bekijkt de instellingen nu op een “gebruiker” niveau als je met het eigenaars account deze gebruiker instelt op “beheerder” (dit kun je doen onder familie) kun je deze instellingen wel maken ik weet alleen niet of deze notificaties Per gebruiker zijn of Per Homey

@JeroenLooye @Tasz

Update: ^^^ mijn antwoord gecorrigeerd!

Zie net dat @Jos_van_Emmerik het ook aan geeft. :+1:

Ok, dan ga ik testen wat er gebeurt als ik mijn vrouw beheerder maakt.
Maar nu staat al ingesteld dat de notificaties moet versturen, ik krijg ze namelijk wel.
Krijgen gewone gebruikers geen notificaties soms?

Als je even terugleest staat daar precies waarom…

Nogmaals getest. Heb haar nu beheerder gemaakt. Nog steeds geen notificaties.

Ga wel een call inschieten bij athom. Volgens mij werkt het niet goed als ik jullie berichten mag geloven.
Tnx

Maar heb je ook gecheckt in het menu of ze bij haar wel aanstaan?

Zie edit - 2 boven, heb het even getest.

Controleer de notificaties settings indien op Android. (Android-Settings-App-Notifications o.i.d. )
Ik kon dit alleen voor de Flow - Notificaties snel even testen maar is voor de andere zo te zien identiek.

Daarnaast controleer

volgens mij was er de laatste dagen alleen HomeyConnect problemen … dus m.i. zouden Notificaties moeten werken.

Hoi @Dijker
Ja de instellingen staan haar menu goed. Sterker nog het blijken systeem instellingen te zijn zoals hier boven staat.
Wij hebben alleen iOS en ik heb als test oom draaien op een apparaat die ik zelf eerst in gebruik had die wel werkte.
Ik heb een flow gemaakt die een directe push naar haar stuurt (die komt aan) en een algemene notificatie die komt bij mij wel aan ( en bij het eigenaar account, deze heb ik gescheiden) maar biet bij haar.
Blijft raar

Dit probleem had ik dus ook, log een een keer uit en in op haar telefoon met de homey app. Hierna werkte het bij mij wel zoals het moet.

1 Like

Ik heb het aangemeld bij athom en zij hebben ook de fout. Ze zetten het uit bij de ontwikkelaars. Als ik meer weet post ik het hier.

2 Likes

We hebben thuis twee android toestellen
1 Voor mij (xiaomi)
1 Voor mijn vrouw (Samsung)
Op beide staat de laatste homey app

Ik ben eigenaar
Mijn vrouw is beheerder

En we zijn toegevoegd aan familie…

In homey zijn flow aangemaakt die push notificaties sturen.

Ik ontvang, zodra ik met MIJN account op de homey app inlog, notificaties op de Xiaomi, maar wanneer ik aanlogt op de Samsung ontvang ik ze ook.

Zodra mijn vrouw aanlogt, op de xiaomi of Samsung, worden GEEN NOTIFICATIES ontvangen.

Maw. Ik ontvang WEL notificaties. Mijn vrouw niet.
Alle instellingen staan volgens mij wel goed. Of ik mis iets. .

Never mind, blijkbaar gaat het om notificaties, geen push messages…

Hoi

Ik heb van homey te horen gekregen dat dit alleen voor de eigenaren wordt gestuurd ( ontworpen dus).
Helaas, ik heb het met een omweg ongeregeld.
Ik hoop dat ze dit eens aanpassen maar ik vermoed van niet.

1 Like