Tijdlijn Notificaties en aanwezigheid

Hi, ik heb sinds gisteren de Homey (Pro) en ben op onderzoek uit. Ik wil dat mijn vriendin bepaalde pushmeldingen krijgt als de aanwezigheid veranderd. Bij de tijdlijn opties heb ik gevonden dat je hier notificaties voor in kunt stellen, en deze ontvang ik zelf dan ook. Echter ontvangt mijn vriendin deze niet (haar account is een ‘gebruiker’ account, en die van mij natuurlijk ‘admin’). Wat doe ik fout? Pushmeldingen die ik zelf los aan een kaartje toevoeg (bv de deurbel) komen wel bij haar aan.

En dan nog een vraag over de aanwezigheid; in hoeverre is dat betrouwbaar? Ik heb een iPhone XS en zij een XR en tot op heden werkt het prima maar lees hier op het forum allerlei alternatieve zoals locative, IFTTT etc. Moet je hier nog een aparte flow voor instellen voor als de aanwezigheid veranderd dat dan de aanwezigheid als ‘thuis’ gemarkeerd moet worden? Of registreert hij dat automatisch en zou dit dubbelop zijn?

Kijk voor locatiebepaling eens naar Life360. Betrouwbaarder dan de ingebouwde!

Also this thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

I will not do this too many times for 1 user, so make sure you post your posts in the correct language.

1 Like

Hier ook een XS en XR in huis en wij werken enkel met de ingebouwde localisatie, werkt perfect hier! Misschien handig als je je flow met de pushmelding even deelt.

Ik gebruik de ingebouwde locatiefunctionaliteit ook met 2 iphones. Werkt prima. Ik heb wel additionele flows gebouwd met Better Logic, zodat ik ook weet wie er thuis is, en wie niet.

We zien graag je flows om je beter te kunnen helpen.

@Henk_Renting; ok ga ik doen!

@DidierVU goed om te horen, kijk het eerst even een week aan voordat ik naar alternatieve op zoek ga. Qua flow valt er nog niets te delen; ik heb geen flow aangemaakt hiervoor. Ik ben op de homepage van de homey-app, naar tijdlijn gegaan en daar op het tandwieltje geklikt. Daar heb ik bij ‘aanwezigheid’ een vinkje gezet bij ‘verstuur push’. Aangezien ik deze instelling niet vind bij mijn vriendin dr telefoon (gebruiker ipv admin) ging ik er vanuit dat deze instelling systeem-breed is, en dus iedereen die meldingen zou ontvangen, maar dat is nu nog niet het geval.

@rampage Welke additionele flows kan ik aan denken met Better Logic? Want homey houdt met de ingebouwde aanwezigheid al bij wie thuis is en wie niet? Althans, ik zie de avatar’s met initiale bovenaan het homescherm in de app oplichten als iemand thuis is, en ze worden ‘greyed-out’ wanneer iemand weg is.

Additionele vraag; ook qua pushmeldingen heb je de keus tussen de ingebouwde app of apps als pushbullet etc; wat adviseren jullie hierin?

Gewoon een flow maken met in de ALS wanneer je het wil en bij DAN kan je een pushmelding versturen naar de gebruiker naar wens, je kan helaas niet 1 flow maken die naar alle gebruikers een melding verzend

Ik gebruik Homey zelf. Een van de voordelen van Homey m.i. is dat je het aantal andere apps kan terugdringen op je telefoon.

https://homey.app/f/utJh-9. Ik gebruik Better Logic met name omdat ik dan met if-then-or-else kan werken zoals je in dit voorbeeld ziet. Normaliter zouden hier 2 flows voor nodig zijn.

Waarom zou je dat niet gewoon in één normale flow kunnen?