Sinds de kerst ben ik in het bezit van een Homey Pro (2026). Ik ben van plan om hiermee ook onze shutters te laten kantelen (de enige functie die deze ondersteunen). De shutters zijn uitgerust met een BREL‑motor en ik gebruik op dit moment de DD2702‑afstandsbediening. En heb geen BREL-hub.
Tot nu toe is het mij echter niet gelukt om de shutters via de BREL-home app en Sunway Raambekleding app aan Homey te koppelen. Ik ontvang geen foutmelding; er gebeurt simpelweg niets.
Is dit een bekend probleem? Heeft iemand tips of suggesties om dit werkend te krijgen?
Ik neem aan dat je de wel enkel de afstandsbediening paired?
Ik heb dezelfde a.b. (kreeg ik ooit bij Zemismart gordijn motoren), en het werkt prima i.c.m. Pro 2026
(de a.b. dient wel al met de shutters gekoppeld te zijn!).
Deze dien je dus te selecteren als nieuw apparaat:
De afstandsbediening is gekoppeld met de shutters. Deze werkt ook prima en kan de shutters ermee bedienen. Helaas krijg ik de afstandsbediening niet gekoppeld met de homey. Misschien doe ik iets fout? Ik volg de instructies zoals aangegeven.
Vergeef me de vraag, maar om alles uit te sluiten moet ik hem stellen:
heb je tijdens het pairen wel eerst een cijfer in het display gekozen wat bij een shutter hoort, en daarna de op of neer knop ingedrukt?
Of anders gezegd: ging 1 van de shutters open/dicht tijdens het pairen?
Zo ja, dan kun je m.i. verder niets meer doen. Dan is er iets mis met Homey.
Ik had ook een soortgelijk probleem met mijn Pro 2026. Ik had ook nog KaKu 433 apparaten om mee te testen, waarop Homey óók niet reageerde.
Ik heb toen support ingeschakeld, en daarna is e.e.a. perfect afgehandeld en werkt 433MHz weer.