433 inleren

Na het positieve bericht dat dit onderdeel nu ook werkt, heb ik direct na de update geprobeerd een Brell 433-afstandsbediening in te leren. De afstandsbediening wordt zowel in geopende als gesloten toestand herkend, maar bij het gebruiken van het apparaat verschijnt er een foutmelding: ‘einval (2:write)’. Deze melding zegt mij persoonlijk niets, misschien weet iemand anders hier wat dit betekent?

Ja, dat deze functionaliteit een bug bevat. Die kun je melden bij Athom.

Kort en bondig. Bedankt zal een ticket aanmaken.

Thank you for reaching out to our support and for reporting this issue. Our apologies for the inconvenience!

This issue has already been reported by other users. I can’t give any guarantees on when this issue will be found and resolved, but please know that it has been forwarded to our development team and it will be investigated. We hope to resolve this issue as soon as possible.

We would love some information from you so we can hopefully solve this issue faster.

-Could you go to: Homey Developer Tools
-In the left collum select RF → Record the signal of your Brell remote
-Please download it as a .VCD file
-Attache the file in your reply

This will hopefully show the error and help Development solve the issue.

I look forward to hearing from you.

bij deze dus ook gedaan.

Je kunt ook de Brel app gebruiken om de a.b. in te leren

Daarvoor heb je ook een hub nodig, maar die heb ik niet. Misschien is die tegenwoordig niet meer vereist, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Nee hoor. Met a.b. bedoel ik de Brel afstandsbediening.

Met de Brel app kun je het 433MHz signaal van Brel of iedere andere ondersteunde (1) a.b. naar Homey kopiëren, en daarmee kun je via Homey hetzelfde signaal uitsturen. Zelluf getest!

1. Kwestie van uitproberen, er is geen lijst van ondersteunde niet-Brel a.b.’s

Getest en elke knop geprobeerd maar het pairen heeft helaas geen effect ik kom dan ook niet verder dan druk op een knop. Het was het proberen waard.

Welke ab heb jij ik bezit een Brel dd2702

Oh da’s jammer. Ik heb een bij Tuya rolgordijnmotors geleverde a.b., althans, ome Ali leverde die a.b. als optioneel item:

Lijkt gewoon wel precies dezelfde als die van Brel:

Ziet er inderdaad hetzelfde uit.

Kun jij nog eens omschrijven hoe jij dit hebt gedaan?

Zoals hier al wat omschreven

Installeer het Brel app apparaat ‘Remote controlled’ op Homey. Tijdens het installeren vraagt hij om een knop in te drukken. Druk dan de knop die je wil kopiëren in op de afstandsbediening. Als het goed is krijg je een bevestiging dat het signaal is ontvangen

Duidelijk, dat heb ik gedaan.

Het is nu december. Ik zie de fout nog steeds verschijnen.

Heb ik iets gemist?

Je hebt niets gemist. Probleem is nog steeds aanwezig. Het is niet duidelijk of en wanneer dit wel gaat werken.