Brel DD-7002B

Ik weet het even niet meer. Ik werk met Homey (early 2018), ik heb tot op heden met plezier vele apparaten van diverse afkomst kunnen koppelen aan Homey, TOP. Probeer nu, Solar screens met verschillend merk moteren via Brel Hub DD-7002B, DD2702 en DD251H te koppelen aan Homey. Werking nu, 100%, via ab en programma in de hub. Ik wil nu verder met flows in Homey maar dit lukt niet en raak in verwarring door wat zoal is geschreven. Het kan het nu wel of niet met (early 2018) of moet ik investeren in Homey (early 2023)? App brel moteren lijkt nooit te kunnen werken zonder update van brel? Gaarne advies.

Zelf ook een Brel DD2702 afstandsbediening die ik niet gekoppeld krijg aan Homey. Het model van de AB is gelijk aan de afbeelding bij de Sunway app onder Brel maar daar geen succes ook. De Brel app ook niet. Best frustrerend eigenlijk :worried:

Ik heb natuurlijk ook geprobeerd om de BREL-pp op mijn Homey (Early 2018) te installeren:-)
Dat lukt niet want de app is daar niet beschikbaar voor. De melding van Homey is: Brel is alleen beschikbaar voor Homey Pro."
Op mijn vraag daarover aan BREL wordt NIET greageerd.
Eigenlijk is het schandalig dat op de website van Homey WEL staat dat die compatibel zou zijn.
BALEN.


Jouw Homey (early 2018) IS een Homey Pro.
Het enige product dat nog alleen “Homey” heet is de cloud service die Athom aanbied, alle bol vormige Homey’s zijn toen die uit waren, werden geüpgraded naar een “Homey Pro” benaming

Ik heb vandaag verschillende bidirectionale screens gekoppeld aan mijn Homey Early 2023. Ging eigenlijk redelijk vlot. Merkwaardige is dat de Bridge zelf niet gekoppeld hoeft te worden, enkel de screens zelf.

Ik zie dat je de DD2702 succesvol hebt kunnen koppelen. Mij lukt het niet op de Homey 2019. Heb je tips? De app reageert niet op het indrukken van de middelste knop op de afstandsbediening. In developer zie ik wel dat er signaal gezien wordt.

Je moet de screens toevoegen aan de Homey, door de juiste screen te selecteren in de lijst van beschikbare apparaten. De eerste keer vraagt Homey (in feite de app dus) om een token-code. Die genereer je door in de Brel-app van je mobiel in het profiel menu 5 x te tappen in het grijze deel rechts naast je profielfoto. Vervolgens worden de screens gevonden en kun je ze toevoegen.

Dan heb jij zeker een Brel hub ofzo? Ik niet… volgens de Homey app kan ik de afstandsbediening inlezen in Homey met 433MHz. Maar evengoed bedankt voor de moeite!

Klopt! En graag gedaan.

Bij mij werkt dit alleen als ik de Brel hub net opnieuw heb opgestart. Korte tijd daarna lijkt de verbinding met de hub verbroken te zijn. Via de brel-app op mijn mobiel blijft alles werken. Weet iemand raad?

Vreemd! De brel-app werkt ook via de hub voor zover ik weet. Ik heb wel gemerkt dat het bereik van de hub beperkt is. Dit kun je min of meer checken door in de brel-app te kijken of de afzonderlijke screens bereik hebben: je kunt dat zien aan het accu-niveau of aan het bereik-niveau. Zie je niks, dan is er geen bereik.