Kan iemand mij adviseren over het aantal eurocent dat je in de PBTH app op de homey moet instellen als je wilt dat je zonnepanelen UIT gaan als je moet betalen voor het terugleveren? Hier wat extra info; ik heb een dynamisch contract bij Frankenergie en lever veel meer terug dan dat ik op jaarbasis verbruik. Frank heeft verschillende opties om de prijs te laten zien, ik kom er niet uit.
Wanneer je meer teruglevert dan jaarlijks verbruikt, dan zijn dit de zaken waar je rekening mee.moet houden bij het vaststellen van de prijs in de APP. Ik.zie hiervoor niet een speciale tegel die ik in de flow kan voegen
Waar zou je dat in willen vullen en hoe gaan je zonnepanelen dan uit?
En bij een dynamisch contract bestaat salderen toch niet, en krijg je voor elke teruggeleverde kWh gewoon het zelfde bedrag terug die je betaald voor elke geleverde kWh. Maw bij negatieve prijzen betaal je dus bij teruglevering.
Je kunt wel voor de verschillende situaties zelf de bijbehorende formule bepalen en dan elk kwartier of elk uur het tarief laten berekenen en de desbetreffende tariefgroep van PBTH updaten.
Ik heb 2 SMA omvormers en die kan je via de homey benaderen met de SAM APP. Je kunt dan het uitgaande vermogen terug regelen naar minimaal 10Watt.
Salderen bestaat zeker wel bij een dynamisch contract. Maar als je meer terug levert, dan ga je betalen voor het terugleveren en dat wil ik niet, vandaar mijn vraag.
Dat is als je in Pbth het device “day ahead ..” toevoegd en dan in het desbetreffende tegeltje in de settings kijkt.
De energiebelasting wordt op jaarbasis verrekend, daar kun je dus geen rekening mee houden bij de prijs per uur of per kwartier.