Is er een mogelijkheid om een apparaat te resetten met een schakelaar als deze niet meer bereikbaar is

Hallo.

Ik heb een reolink video deurbel die wel eens een keer per dag vastloopt. Nu kan ik zien via homey als deze vastgelopen is. Ik schakel dan even handmatig de beltrafo uit en dan is hij binnen 30 seconden terug. Ik wil dit automatisch laten doen via een slimme din rail stroomonderbreker. Ik wil nu alleen kijken hoe ik de flow zo kan maken dat als hij de deurbel niet kan aanspreken hij de din rail stroomonderbreker uit en weer aanzet.

Heeft iemand een idee?

1 Like

Je kunt de deurbel ook zichzelf dagelijks laten rebooten.

Wat bedoel je precies met “vastlopen”, misschien heeft het geen gereserveerd IP adres, of andere wifi probleempjes, en werkt de bel zelf nog wel.

Is het in de Reolink telefoon app ook vastgelopen, of enkel in Homey?

Dank je, robert.

Maar dat betekent dat hij een paar minuten offline kan zijn. Ik heb zo al een paar pakketjes gemist. Mijn wifi signaal is sterk. Zelfs een andere router en nieuwe beltrafo. Het lijkt op een memory overflow. Nieuwe firmware maakt ook niks uit. :sad_but_relieved_face:

Hoi Peter.

Hij heeft een vaste IP-adres. Ook in de reolink app loopt hij vast. Zelfs soms zo vast dat ook de reolink chime niet werkt. Soms duurt het vastlopen 5 minuten, of loopt het beeld vertraagd en de tijd niet synchroon. En stroom onderbreking lost het op binnen 30 seconden.

1 Like

Als ie één keer per dag vastloopt heb je toch hetzelfde probleem? In mijn ervaring duurt het ongeveer anderhalve minuut voordat de camera weer bereikbaar is.

1 Like

Soms langer. Omdat voordat hij vastloopt hij al een raar gedrag vertoont. Het beeld loopt niet meer synchroon, samen met de tijd. En hij reageert niet meer op het drukken op de deurbel. Het lijkt voor mij op een memory overflow.

Toch gek voor een Reolink apparaat, lijkt haast wel een maandagmorgen exemplaar.

Ik heb een no-name cam, die om de zoveel dagen geen meldingen meer stuurt. Maar mijn no-name deurbelcam werkt prima. M’n Reolink cam werkt eigenlijk ook altijd.

Daarom stel ik dus voor om 'm dagelijks automatisch te laten rebooten, dat kun je in de instellingen aanzetten.

@Peter_Kawa specifiek met de Reolink deurbel herken ik het probleem wel, die van mij doet het na verloop van tijd ook niet meer goed. Vandaar dat ik 'm wel elke ochtend even laat rebooten.

Ah, okee. Dan is het “by design”.

Dat is een optie. Maar waarom weet ik niet, Maar als er mensen langs lopen raakt de deurbel van slag en zie je soms beeld blijven hangen en soms daarna vastlopen. Een nieuwe router en beltrafo heeft veel verbeterd, maar niet kompleet alles opgelost. Dus alleen s’morgens resetten lost veel, maar niet alles op. En voor de rest is deze de beste deurbel die ik ook aan mijn NAS kan hangen.

Ja die Reolink deurbel moet je inderdaad opnieuw laten opstarten ‘s nachts dan heb je het probleem niet meer staat ergens in settings

Dank voor de tip. Het is echter meer dan alleen een reset elke avond om dit op te lossen. Ik merk vaak dat hij vastloopt na een gebeurtenis. En misschien komt er dan voor de reolink teveel gebeurtenissen tegelijk binnen. Denk hierbij aan aanbellen aan de deur, waarbij hij ook beweging ziet en een persoon detecteert. Dan loopt hij vaak vast. Maar ook bij aanpassen van de helderheid, contrast, enzovoort in de app kan een vastloper veroorzaken. Misschien in de onvif signaal dat een memory overflow veroorzaakt, of crash?

Ik heb het nu aangepast door met een flow om de minuut een persoon gedetecteert kaart te controleren. Als deze kaart niet aanwezig is, laat ik het via de error een stroomonderbreker voor de beltrafo uitzetten en weer aanzetten. Dit laat ik ook doen 60 seconden na het aanbellen. Dit is niet mijn voorkeur, maar de enige oplossing op dit moment.

Ik programmeer m’n deurbel ook, zodat deze niet werkt wanneer ik slaap in de dag na nachtshiften. Ik doe dit met een Shelly Pro 1PM. Werkt feilloos, en in jouw geval kan je zowel in de shelly zelf, als in homey een regel maken om de stroom er even af te halen.

Grappig. Die heb ik nu ook. De Shelly pro 1PM. Helaas werkt een uitschakeling soms maar heel even. Soms maar een paar uur na veel gebeurtenissen. Zoals detectie beweging en persoon, etc. Shelly lost veel op, maar niet alles.