Groeperen deurbel

Dankzij de hulp van @Frank_van_de_Schuur en @Rocodamelshekima is het mij gelukt om een flow te creëren waarbij onze deurbel niet afgaat tussen bepaalde tijden.

De huidige flow is als volgt:
Als “Deurbel knop is ingedrukt”
En “De tijd is tussen 19:00 en 07:00”
Dan “Stuur ‘Deurbel gaat’ naar mij”
Anders “Laat deurbel afgaan”
“Laat deurbel afgaan”
“Laat deurbel afgaan”

Ik heb drie dezelfde deurbellen verspreid over mijn huis. Per verdieping heb ik één deurbel. Vandaar dat ik dus in het “anders” gedeelte de drie deurbellen apart laat afgaan. Omdat het een flow volgt gaan de drie deurbellen niet tegelijk af. Ik heb dat geprobeerd op te lossen door de eerste deurbel vertraagd af te laten gaan. Maar wanneer ik dat doe (1 seconde vertraging) gaat de tweede deurbel in de flow weer net iets eerder af.

Ik heb het geprobeerd door de deurbellen te groeperen, maar ik kan ze dan niet gebruiken in een “Als” of “Anders” functie. Is het mogelijk om de drie deurbellen tegelijk af te laten gaan? :slight_smile:

Misschien kan je de app group gebruiken hiervoor. https://homey.app/nl-nl/app/com.swttt.devicegroups/<-group->/

1 Like

Dank voor je reactie, @Erikje! Ik was in mijn openingsbericht niet duidelijk dat ik die group heb gebruikt om de deurbellen te groeperen. Dat lukt ook, maar ik kan deze groep vervolgens niet gebruiken om in de “Als” en/of “Anders” functie alle drie de deurbellen tegelijk af te laten gaan.

Hoi,

Welke deurbellen gebruik je? ben er zelf ook naar aan het kijken

Hi @Willem_Van_der_weijd. Ik gebruik de KAKU [ACDB-7000C]!

Het werkt allemaal prima, maar het lijkt nu alsof onze bel een dubbele echo heeft :slight_smile:

Zitten deze rechtstreeks op de homey of via de controller van KAKU?

Deze werken momenteel via de Homey. Als iemand op mijn (ouderwetse, analoge) deurbel drukt, gaat er een signaal naar de KAKU drukknopzender (ACDB-7000B). Als het niet tussen 19:00 en 07:00 is, of als de deur van de babykamer is gesloten, stuurt deze drukknopzender alleen een berichtje. In alle andere gevallen gaan de drie deurbellen een voor een af.

Voor deze vraag heb ik wel een vraag terug, hoe verwacht jij dat een draadloos signaal, dat beide (alle 3?) bijna hetzelfde is, maar toch gescheiden moet blijven, tegelijk verzonden kan worden.

Als alle 3 de deurbellen op hetzelfde signaal zitten, dan zou dat kunnen, minus de latency van draadloze signalen, maar ik verwacht dat je dat niet zo hebt ingesteld

Terechte vraag en in lijn met mijn eigen aanname waarom het hoogstwaarschijnlijk niet zou kunnen, @Caseda. Je reactie bevestigd (helaas, maar logischerwijs) dat ik het moet accepteren zoals het is!