Ik wil graag een flow maken en kan deze maar niet finetunen
Als hardware ier er;
deursensor
3 draadloze bellen
1 drukknop
Dit wil ik graag
Als de deursensor aan gaat wil ik dat 1 draadloze bel gaat, na 10 sec de 2de bel en na 20 sec de 3de bel
Dit moet zich blijven herhalen tot de deursensor uit gaat.
Als de deursensor uit gaat moeten de bellen direct stoppen.
Ook moet ik met een externen knop uitschakelen.
Ik heb dit gemaakt met 2 flows
1 flow stuurt de 3 bellen aan met verschil in tijd → maar dit moet zich blijven herhalen
1 flow om de vorige flow te activeren en te starten en te stoppen → maar als men een flow stopt blijven de bellen doorgaan tot de laatste in deze flow.
Daar zou je de Chronograph app voor kunnen gebruiken.
Zelf start ik timers op tijd.
Wordt er in de flow aan de bedoelde voorwaarden voldaan dan laat ik de timer stoppen.
Zo niet dan wordt de timer opnieuw gestart.
Een tweede tijd laat de timer als nog stoppen als het bijvoorbeeld geen juiste voorwaarden meer te verwachten zijn.
Jouw flow start de hoofd timer met de deursensor.
In de flow laat je de bellen hun ding doen. Al dan niet met eigen 10 sec timers.
De hoofd timer stop je met deursensor of drukknop.
Je kan dan ook alle bel timers stoppen.
Je kan natuurlijk nog de voorwaarde “als deur sensor is aan” tussen de wacht timers zetten. Als de deursensor dan uit is wordt de bel niet geactiveerd als de wachttijd om is.
De meeste deurbellen zijn alleen een trigger. Dus als de sensor gemaakt wordt gaat de deurbel éénmaal af. Ongeacht of de sensor nog steeds gemaakt is. De Aeotec die ik gebruik kan je instellen zoals je wil. Dus 1,2,3, tot herhalen tot je het uit commando geeft. Het hangt er dus ook vanaf hoe en wat er gebruikt wordt. Dat wordt verder niet aangegeven. Dus ik gaf slechts een idee om de TS mee op weg te helpen. Verder is het logisch denken. Homey heeft het al soort van ingericht. Als, En, Dan.
Je kan het natuurlijk zo mooi maken als je wil. Bij mij gaat ook de buitenverlichting knippen (voor als ik achter in de tuin ben) De verlichting in de hal aan als het avond is. Als de voordeur weer dicht is na 2 min. het licht in de hal weer uit. Notificatie dat er iemand aan de deur staat. Maar alleen als ik thuis ben, anders gaat het hele circus niet af.
Zoals @Theo_de_Koning de koning al aangeeft, als de timer van 30 seconden weer is geactiveerd gan alle 3 de bellen zowieso nog een keer af, ongeacht of de deur dicht zit of de bellen gedeactiveerd zijn.
Homey timers maken altijd hun timer af, ongeacht of ze gedeactiveerd zijn.
Als de 30 seconden zijn afgelopen start bel 1 meteen, na 10 seconden bel 2 en na 30 seconden bel 3.
Ongeacht of er verder nog een voorwaarde tussendoor komt, als die 30 seconden timer is afgelopen en het contact is aan dan gaan de bellen gewoon af na 10 en 20 seconden.
Als tussendoor het contact uit is na activeren, als is het 3 seconden nadat de flow is gestart, dan gaat de bel van 10 seconden en 20 seconden gewoon af.
Eigen Homey timers kan je niet onderbreken.
Als je tussen de timer en het dan kaartje nog een en kaartje zet waarvan de voorwaarde niet waar is gaat de actie niet verder. (Niet in deze flow getekend)
Dus je bedoelt tussen de Homey timers en de bel?
En niet tussen het 30 seconden kaartje en de voorwaarde.
Dan werkt het.
Maar dan blijft de timer wel lopen maar dat heeft verder geen gevolgen.
Beide. En ik schreef ook even snel en smerig….
Je kan het natuurlijk veel mooier maken zodat je programmeer ocd ook bevredigt is. Met de Chronograph app kan “mooiere” dingen maken met timers. Maar het gaat hier om een deurbel. En moet je voor één dingetje een app installeren?
Maar juist dat ene dingetje kan zorgen dat je andere dingetjes in er ander daglicht gaat zien.
Zoals een paar uur even per minuut iets verwerken. Minder belasting voor Homey.
Dat doe ik nu 2 keer per dag. De dynamische prijzen ophalen voor stroom en gas.
Je kan zo ook een loop maken.
Als oefening deed ik dat met een verkeerslicht. Best grappig.
De belasting van de Homey zou ik mij niet te druk om maken. Ik heb een early 2019 en daar gebeurt vanalles met timertjes. Als waardes veranderen worden meerdere berekeningen gestart. Daar gebeurt meer als met een deurbel. (klimaat en energie beheer) Belasting zit rond de 31% Daar wordt het ding niet warm voor.