Tijdelijk stilzetten KlikAanKlikUit ACDB-7000C

Hi allemaal,

Wij hebben drie KUKU ACDB-7000C deurbellen. Deze worden aangestuurd door een KIKU ACDB-7000B afstandsbediening. Deze zit via een trafo direct aangesloten op onze ouderwetse, analoge deurbel.

Ik probeer via een flow te realiseren dat de deurbel geen geluidssignaal afgeeft tussen 19:00 en 07:00 en enkel een bericht stuurt. Dat laatste krijg ik wel voor elkaar, maar het tijdelijk stopzetten van het geluid lijkt niet te werken.

De huidige flow is:

Als “Deurbel knop is ingedrukt” (ADBC-7000B Remote)
En “De tijd is niet tussen 19:00 en 07:00”
Dan “Stuur ‘Deurbel gaat’ naar mij”
& “Laat deurbel afgaan” (ADBC-7000 Remote).

Wat doe ik precies fout? :slight_smile:

Moet het niet zijn:
Als “Deurbel knop is ingedrukt” (ADBC-7000B Remote)
En “De tijd is niet tussen 19:00 en 07:00”
Dan “Stuur ‘Deurbel gaat’ naar mij”
Anders “Stuur ‘Deurbel gaat’ naar mij” & “Laat deurbel afgaan” (ADBC-7000 Remote).

1 Like

Dank voor de reactie! Ik was mijn niet bewust van de “anders” optie. Ik heb het aangepast en daarnaast ook het EN-gedeelte veranderd naar “De tijd is tussen 19:00 en 07:00” aangezien ik wil dat de deurbel 's avonds en 's nachts uitstaat.

Wanneer ik op de deurbel druk geeft de ADBC-7000C echter nog steeds een geluid af.

Kleine correct op mijn openingspost: “Laat deurbel afgaan” wordt gedaan door de ACDB-7000C.

En niet toevallig de drukknopzender rechtstreeks verbonden met de draadloze deurbellen?
Als in dat de zender gelijk een signaal stuurt naar de ontvangers zonder dat Homey daar tussen zit?

Ik moest hem even een paar keer lezen, maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt :slight_smile:

Ik heb deze opstelling (zonder Homey) al een tijdje. En standaard stuurt de 7000B (wat jij denk ik de drukknopzonder noemt) een signaal naar de ontvangers (de 7000C’s). Als ik het goed wil doen, moet ik die verbinding dus stopzetten en dan zou de flow pas goed werken. Ik zoek morgen even op hoe ik deze bestaande verbinding kan resetten!

1 Like

1 Like

Yes. Die heb ik inderdaad. En dank voor de verduidelijking dat dit een drukknopzender wordt genoemd!

1 Like

Ik moest jouw eerste post (KUKU en KIKU) ook een paar keer lezen hoor. :wink:

1 Like

Dank @Frank_van_de_Schuur en @Rocodamelshekima! Dankzij jullie input is het gelukt. Enorm bedankt, beiden!