Na update klikaanklikuit werkt deurbel ACDB 7000C niet meer

Na de update deze week werkte mijn flows voor de deurbel niet meer 1 flow voor mp3 file die afgespeeld word door homey 1 flow voor als het donker is dan licht in de gang aan en 1 flow voor maak foto en stuur via mail naar mijn telefoon.
Bij het controleren van de flows zag ik dat de deurbel verwijderd was uit de ALS(IF) colom, ik wilde de ACDB 7000C weer toevoegen in de ALS(IF) colom maar dat ging niet meer, bij verder onderzoek zag ik dat er nu een deurbel ACDB 7000C remote toetevoegen was in homey en deze was wel toetevoegen in de ALS(IF) colom enen werkte alles weer als vanouds, en toen zag ik dat je de ACDB 7000C kon toevoegen in de DAN(THAT) colom, dus je kan nu vanuit homey die bellen (ACDB 7000C) vanuit homey sturen, ook wel een leuke optie.

Dus als iemand hier ook last van heeft dat zijn deurbel niet meer werkt, even de remote toevoegen.

1 Like

Wow, dank je Fred, vandaag al enige tijd aan het testen en zoeken…
Eigenlijk zou het fijn zijn wanneer we dit ook in een soort van versie update berichtje zouden krijgen…
Goed, thanks nogmaals!

Ik had deze week hetzelfde aan de hand. Deurbel verdwenen en opnieuw moeten toevoegen.
Maar dat is ook al gebeurd met KaKu schakelaars. Toch niet zo betrouwbaar die 433 spullen, of toch minstens de koppeling met Homey.

Ik gebruik nu de ZigBee aqara mini knop veel beter berijk zelfs tot overkant van de straat en ik betaalde 6,77 euro.

2 Likes

Ik probeer een aqara mini switch te gebruiken als deurbel knop, waarbij homey een geluidje afspeelt via soundboard app.

Probeer tevens drie KaKu acdb-7000c af te laten gaan, deze weigeren geluid te geven… Ik zie wel één KaKu acdb-7000c in mijn homey pro en zie ook dat het alarm afgaat/uitgaat als ik in homey naar de KaKu acdb-7000c ga. Desondanks hoor ik ze niet, enig idee?

Ik heb de KaKu acdb-7000c toegevoegd door het deurbel signaal van een KaKu acdb-7000a te kopiëren (welke ik dus wil vervangen voor een aqara mini switch), heb dus geen nieuw signaal gegenereerd. Om zo alle drie de KaKu acdb-7000c’s in één keer te hebben, die kennen het signaal immers al.

Wat verder opvalt is dat mijn oude HomeWizard het deurbelsignaal ook goed opvangt (via homey) als ik de aqara mini switch indruk. Kortom: de signalen worden ontvangen, maar krijg geen geluid uit de acdb-7000c.

Dit is mijn flow: https://homey.app/f/sEHOK5
De KaKu of soundboard een sec later etc instellen helpt niet.

Fred waar kun je dit aanpassen ik kan mijn bel ook alleen maar als then instellen en zou ook graag die willen gebruiken om mijn camera te activeren

Sorry ik gebruik dit niet meer ik ben overgegaan op de ring pro bel maar die kaku werkt ook nog steeds maar die heb ik ondertussen ook vervangen door een neo coolcam sirene/deurbel.

Oké bedankt, heb jij al wel een flow gemaakt als je op de bel drukt er een foto naar je mobiel heen gaat.

Ja dat heb ik maar ik gebruik ook nog een foscam cam om foto´s te versturen naar mijn telefoon .

dit zijn de flows die ik gebruik.

Het lukt maar niet om de flows hier neer te zetten.

He he gelukt.