Reolink video doorbell en onvif app

Hallo daar ik heb sinds kort de Reolijk video doorbell.
Ik heb hem gekoppeld met de Reolink app op mijn iPhone en dat werkt goed.
Maar natuurlijk wil ik hem in homey hebben.
Bij gebruiker staat admin
Bij PW het PW wat ik aangegeven heb bij de installatie in de app
Ik heb ergens gelezen dat dit op de sticker van de deurbel staat maar dat staat er niet/
Mijn Ip adres heb ik uit de Reolink app gehaald.
En dan ONVIF serviceport als ik deze leeg of 80 of 8080 invul krijg ik deze foutmelding.
Error: Discovery error: connect ECONNREFUSED

Wat doe ik verkeerd.

Standaard ONVIF poort voor de deurbel is 8000. Als dat ook niet werkt moet je checken of ONVIF wel daadwerkelijk aan staat:

Kan die instelling zo snel niet vinden in de app, misschien dat het alleen via de webserver kan, en daar dan in de instellingen (tandwielicoon rechts boven) naar “Network > Advanced > Server Settings”.

Dank je wel voor je hulp maar ook deze poort werkt niet en die ONVIF kan ik niet vinden in de reolink app

1 Like

Dan moet je het dus via de webserver configureren zoals ik al zei: https://AA.BB.CC.DD (en eventuele foutmeldingen wegklikken) of http://AA.BB.CC.DD

(waar “AA.BB.CC.DD” vervangen moet worden door het IP adres van je camera)

Mag ik u heel hartelijk bedanken.
Het werkt nogmaals dank u wel.

Mvg Bart

2 Likes

Ik heb inmiddels de Reolink Doorbell geconfigureerd (IP adres, ONVIF poort 8000 etc) en zie deze ook in de Homey terug (ONVIF camera) ook krijg ik daar wel beeld als ik zelf op de ONVIF camera klik. Ik wil echter met homey een flow maken op basis een druk op de bel, echter van een druk op de bel krijg ik geen melding in de homey (wel via de reolink app op mn Iphone) Weet iemand hoe dit op te lossen?

Kun je beter even vragen in de thread van de app (wel eerst even zoeken naar “reolink doorbell” in die thread, er staan wat posts over hoe dit werkt).

Ik ben er inmiddels ook achter waarom ik geen signaal door kreeg in de homey wanneer ik op de belknop drukte. Ik was vergeten het bewegingsalarm in de homey aan te zetten (is een beetje verwarrend omdat ik juist het bewegingsalarm van de Reolink niet gebruik maar enkel de bel) en dan komt het signaal wel door in Homey.

Ik krijg geen beeld in de app. Vond Homey hem vanzelf bij het zoeken of moest je handmatig ip adres invullen?

ik heb IP adres handmatig ingevuld. Even checken op je router of de app op je telefoon.

1 Like

Hola Arjan, begrijp ik het goed, je kunt de drukknop dus wel als trigger gebruiken? Ben aan het oriënteren maar deze mogelijkheid zie ik zo 1,2,3 niet terug… bedankt

ja hoor, ik gebruik het ook als trigger (lampen, bericht op telefoon etcetc). Bevalt me goed.

Bedankt voor je antwoord… Heb er zojuist een besteld…:sunglasses:.

Hoe zijn jullie ervaringen met de Reolink deurbel ?

Hoe is de snelheid mbt aanbellen en notificatie op telefoon met mobiel internet ?

Welke versie hebben jullie (wifi POR)?

Ik heb er heel tevreden mee. Grote voordeel van Reolink camera’s (ik heb naast de deurbel ook twee RLC-523WA’s) vind ik dat ze 100% lokaal aan te sturen zijn, dus geen cloud services of abonnementen of dat soort flauwekul.

Hoe 'ie met Homey samenwerkt weet ik niet, ik gebruik 'm in combinatie met Home Assistant (en Scrypted NVR).

Durf ik niet te zeggen, ik gebruik niet de ingebouwde notificaties van Reolink zelf maar laat Home Assistant notificaties versturen (meer opties mogelijk). Dat gaat snel genoeg (vrijwel meteen).

Ik heb het WiFi model maar ik heb 'm wel bedraad aangesloten.

1 Like

Jammer dat je voor rich notifications weer een abonnement moet hebben