iPhone opdracht vanuit Homey

Helaas gaat het eerste gedeelte van je vraag niet lukken, dus je Homey een wekker laten zetten op je IPhone helaas.

Er zijn natuurlijk wel alternatieve door bijvoorbeeld je IOS agenda te gebruiken. In combinatie met een druk sensor.

ALS afspraak X
En druk matras sensor aan
Dan zet licht aan/ wake-up light

Succes

volgens mij moet het niet moelijk zijn ik ben er ook opzoek naar
als homey de status krijgt wakker dat mijn telefoon uit de slaap modus gaat.
en in de avond als home zegt dat ik slaap dat mijn iphone in de slaap modus gaat

Je kunt in je “opdrachten-app” een als-dan maken met je HomeKit accessoires. Het is niet echt Homey maar werkt wel.

Je krijgt alleen elke keer een nieuwe wekker.

Ik zou een virtueel apparaat maken en deze in HomeKit zetten (via de app homekitty). Dan kan je vanaf HomeKit weer een opdracht starten.

Ik weet niet of er nog vorderingen zijn op dit vraagstuk, maar ik heb min of meer dezelfde vraag: Een opdracht starten (in de Opdrachten-app) op mijn iPhone. Ik wil in dit geval een tekst laten uitspreken door Siri (iOS 17.4 Beta), gestart vanuit een Homey-flow. Kan in veel gevallen leuk en handig zijn. Ik kom tot de volgende conclusie:

  1. Een virtueel apparaat en syncen via HomeKitty werkt niet, omdat je de opdracht in de ‘Opdrachten’ app op je iPhone moet ‘automatiseren’ om hem automatisch te laten starten bij het wijzigen van het virtuele apparaat (aan/uit o.i.d.). Dat gaat vervolgens alleen via de ‘Woning’ app op je iPhone, echter automatiseren in de Woning-app kan alleen als je een Apple TV (4e gen) of Homepod hebt. Die hebben hier niks mee te maken maar moet je wel hebben - wat ik niet heb (zucht)

  2. Een SMS sturen vanuit de Homey (met de ‘SMS app’), en daar je iPhone-opdracht automatisch mee starten zou kunnen, maar dan moet je een SMS provider invoeren, die niet gratis is. Daarmee ook niet echt een optie, het moet leuk blijven.

  3. Enige wat bij mij werkt is een email versturen (met app ‘Email versturen’ ) en daar de iPhone op laten triggeren. Het werkt, maar ietwat omslachtig en werkt ook niet onmiddelijk
 (pas als je telefoon op nieuwe emails checkt, en je mailbox zit vervolgens ook vol met je eigen rommel
)

Ik zou het liefst met optie 1 werken, maar ben niet van plan een Apple TV of Homepod te kopen. Suggesties zijn nog steeds welkom.

Misschien met PushCut.

Thx. Voor zover ik kan ontdekken kun je met Pushcut ook Siri op je iPhone niet wat laten zeggen, zonder dat er ‘automatisering’ aan te pas komt binnen app Opdrachten/Woning. En dus: in bezit Apple TV of Homepod