iPhone opdracht vanuit Homey

Weet iemand of het mogelijk is om een opdracht uit te laten voeren op de IPhone door Homey?
In dit geval wil ik een wekker zetten als ik op een knop druk die met Homey is verbonden.
De flow zou er bijvoorbeeld als volgt uit moeten zien:
Als, knop wekker is ingedrukt
Dan, Start opdracht wekker op iPhone

Wellicht is het erg eenvoudig en denk ik te moeilijk.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
Ik heb hier ook lang naar gezocht, maar geen oplossing gevonden. Probleem is dat je Siri Opdrachten niet extern kunt aanroepen.

Dat is jammer. Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost, of ben je nog aan het zoeken naar een oplossing?

Is een omweg via Homekitty een virtueel device en opdrachten (iOSj geen mogelijkheid.
Als Homey het virtueel device aanzet, wordt het door Homekitty doorgegeven aan Woning van Apple waar je met opdrachten een agenda-opdracht zet?

Ik heb nog geen oplossing gevonden, en hopelijk komt iemand met een briljant idee.

Deze snap ik niet helemaal. Ik kom er met Homekitty helaas ook niet uit.
Zelf zit ik nog te denken aan een mail of SMS optie. Een automatisering op de iphone kan worden getriggerd door een mail of SMS. Als ik homey een mail of SMS kan laten sturen, dan zou dat moeten worden. Alleen zie ik ook geen mogelijkheden om homey een mail te laten sturen?

Er is een app “Email versturen”.

De andere, bovengenoemde optie: een virtuele schakelaar aanmaken in Homey, en via homekitty laten doorgeven aan Woning van Apple. Als Homey de schakelaar omzet, wordt dat doorgegeven aan Woning en van daaruit zou je het met Opdrachten kunnen oppikken.

Dit is ook zoals ik het doe, als ik mijn iphone aan de lader doe zet die een virtuele schakelaar aan zodat ik icm een bewegings sensor in de slaapkamer mijn slaapdetectie kan triggeren. Volgensmij moet dit ook andersom kunnen werken.

Misschien niet helemaal waar je op zit te wachten maar ik heb geen IPhone maar een Android telefoon.
Ik gebruik Macrodroid.
Misschien is er ook zoiets voor de IPhone.

Ik kan daar een macro aanmaken dat als ik een bepaald woord ontvang op mijn tablet dat hij dan een wekker zet op een vooraf ingestelde tijd.
In Homey heb ik een flow aangemaakt zoals
ALS deze flow is gestart
DAN stuur een notificatie met “tekst” naar gebruiker.

Dus als een knop is ingedrukt dan start Flow…
En de wekker word gezet.

Je kan wel vanuit de opdrachten app op een iPhone een webhook versturen naar Homey.
En dan een flow laten starten en de webhook is ontvangen.
Maar of je de trigger ook zolang maken van uit je wekker app naar de opdracht app weet ik niet

De info van de webhook versturen moet je op internet kunnen vinden.

Hardop denkend: je zou een virtuele sensor kunnen maken misschien. In een automatisering zou je dan via ‘sensor registreert iets’ een shortcut kunnen starten?

Dat zou een mooie oplossing zijn. Alleen zie ik niet hoe ik vanuit de automatisering app op de iphone de sensor kan uitlezen.

Ik heb het juist net andersom nodig. Dat de iphone iets gaat doen als homey een trigger geeft. Weet jij of de automatisering app ook met webhooks werkt?

Shortcuts, automatisering, nieuwe woning automatisering en dan sensor registreert iets.

Weet ik niet nog niet geprobeerd

Zou je deze flow willen delen?

Heb het zelf nog niet getest, maar in Opdrachten (op je iPhone) kan je als trigger e-mail gebruiken, dus ik krijg een e-mail van xxx met onderwerp xxx. Je kan vanuit Homey e-mails sturen, dus op die manier zou het volgens mij moeten werken…

Is het technisch een mooie oplossing? Nee niet echt, maar het werkt denk ik wel.
Kan het op een mooiere manier? Misschien wel, er zijn vaak meer oplossingen dan je denkt :+1:

Deze optie heb ik geprobeerd, echter gebruik ik niet de standaard mailclient van apple.
Ik heb het nu op een andere manier opgelost, door een NFC chip op mijn nachtkastje. Als ik mijn telefoon hier op leg, dan start automatisch mijn wekker app.

Dat is valsspelen he :rofl:
Maar misschien hele domme vraag, je kan toch gewoon wekkers met patronen maken op je iphone, dan hoef je de wekker nooit meer te zetten.