INNR app is sinds de laaste update verdwenen; opgelost via leverancier

Sinds de laatste update van Homey Pro (2023) van vandaag 3 septmeber 2024, is de app van INNR niet meer bereikbaar. Evenmin opnieuw te downloaden
HELP

Ik heb een melding gemaakt op Slack, daar er vergelijkbare, maar omgekeerde, problemen waren, welke opgelost zouden moeten zijn:

_
Je kunt het tijdelijk oplossen als je een USB offline backup hebt gemaakt waar Homey een oudere firmware versie draaide, door deze backup terug te zetten.

Bedankt voor de tip. Maar voor mij een station te ver ;-). Ik ben een “gewone, simpele” gebruiker en ik heb geen verstand van allerlei extra stappen zoals back-ups etc. Ik vind me zelf al stoer dat ik flow kan maken… Wat en hoe en wanneer zou een oplssing beschikbaar zijn…?

@Rene_Taat Ook voor de “gewone, simpele” gebruiker is een backup hebben van een volledig ingestelde Homey met flows en alles best wel handig.
Als je hem niet hebt en je Homey loopt in de soep of hij gaat stuk is alles weg.
En je bent niet verplicht om een maandelijks bedrag uit te geven aan backups.
Je kan het zelf doen als je een Homey Pro 2023 hebt.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Dank voor de goede raad. Maaar hoe krijg ik Homey nu weer zover dat de INNR app wel wordt gedownload?

Kun je even precies uitleggen (of laten zien middels screenshots) wat er precies niet werkt? Wat betekent “niet bereikbaar”? Waarom kun je 'm niet opnieuw downloaden? Krijg je foutmeldingen?

1 Like

René,
Dit is de reactie van Robin, Athom medewerker, op Slack:

Installeer je de app wel via de app store???
Probeer dat eens, mocht je het normaliter via de mobiele app installeren. Klik hieronder en klik dan op “Installeren”:

Ik heb het gisteren en vanochtend meerdere keren via de app in de apps store en via de app op de telefoon INNR proberen te downloaden. Niets werkte. inmddels contact gehad met Robbshop.nl, de leverancier. Deze hebben mij geholpen. Het zou fijn zijn als Slack (wie dat ook mag zijn…) gewoon toegeeft dat er een probleem is geweest… Tenminste als hij daar invloed zou hebben gehad.

Ik gebruik geen INNR apparaten maar heb even geprobeerd de app te installeren.
Via de link van @Peter_Kawa werkt de installatie op 2 Homey’s en via de Homey app werken de installaties ook goed.
Homey 2018 en een Homey 2023.

dank voor de moeite, maar het probleem is opgelost

Als je dan even uitlegt hoe het is opgelost, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan…

2 Likes

Mwoah, nu ga je er volledig vanuit dat het een generiek probleem was. Waarschijnlijker is, dat het een probleem met jouw Homey is geweest.

Wat is Slack:
https://duckduckgo.com/?q=slack

En zoals ik al schreef, de post van de persoon op Slack, is

Ze geven heus wel eens toe dat er een probleem is/was, maar in dit geval bevestigd @Mike1233 zijn verhaal en heeft óók voor jou e.e.a. aan tests uitgevoerd, en geen enkel probleem kunnen constateren, n.a.v. jouw probleem omschrijving.

Die levert de Innr app helemaal niet, en heeft daar nul controle over!

Ik heb sterk het idee dat je bedoelde dat Homey een Innr apparaat niet meer zag of niet meer kon toevoegen.

Het zou fijn zijn als je dat gewoon toegeeft, en even terugkoppelt wat nu het eigenlijke probleem was.
Dank.

minder agressief mag ook wel… en ik weet niet wat het eigenlijke probleem is geweest. Het enige dat ik weet, is dat het is opgelost en dat is mij veel meer waard dan de richtig waarop deze communicatie nu uitgaat. Het lijkt mij dat een forum bestemd is om gebruiker te helepen en niet de les te lezen

Maar je legt op geen enkele wijze uit hoe het probleem opgelost is? Wat heeft Robbshop gedaan om het weer te laten werken?

1 Like

Sorry hoor, ik ben totaal niet agressief. Ik zeg gewoon eerlijk wat ik vind, en ik leg uit wat je anders had kunnen doen.
Nu besteden diverse mensen tijd aan jouw probleem, wat ook nog eens totaal ander probleem blijkt te zijn.
Excuses, of beter, gewoon een “dank je wel voor je tijd” is hier zeker op zijn plaats.

Maar het is goed hoor beste man, jij bent zo’n type die nu heel snel onder de mute knop gaat :rofl:
Veel plezier verder met je onzichtbare Innr app.

Kijk nog maar eens naar reactie 10/16… ik meen toch bedankt te hebben voor de moeite. Maar op deze wijze reageren en ook dreigen mij onder de mute knop te laten verdwijnen… iemand uit een forum bannen…? Dat is niet agressief dus?
Ow ja de oplossing was nogmaals proberen de app opnieuw te installeren en lukte dan eindelijk na tientalle pogingen

1 Like

Dat staat er niet.

Dus je mag wel sneren uitdelen, maar als iemand jou probeert te helepen en je er daarbij op wijst dat je erg onvolledig bent in je vraagstelling en beweringen, dat is dat ineens agressief?
Vreemde instelling… Ik hoop dat je dat ‘probleem’ ook opgelost krijgt.