Infrarood paneel verwarming sturen op temperatuur en beweging

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje wat waarschijnlijk helemaal niet zo moeilijk is.
Ik heb op een van de slaapkamers een infraroodpaneel hangen voor verwarming, en een bewegingssensor als aanwezigheidssensor. Verder een temperatuurssensor en een zwave tussenstekker.

Wat ik graag wil is dat als er beweging gedetecteerd is EN als de temperatuur minder is dan 21 graden draai de zandloper om voor xxx seconden en zet de stekker aan.

Dus eigenlijk:

WHEN:
Motion detected
AND:
Temp senor
Logica Temperatuur is kleiner dan 21
THEN:
Draai zandloper om
Zet stekker op AAN

Alleen kun je bij AND de temperatuur niet aangeven, en andersom doet de bewegingssensor niet altijd beweging detecteren.

Of kan ik het wel gewoon omdraaien? Dus de bewegingssensor als AND opgeven?

Egwel!

Hmmm, ik kan als ik bij when sta alleen maar aangeven als de batterij van de tem sensor leeg is.
Ik ben een noob dus het zal wel aan mij liggen. Ik doe een ptp en probeer de flow opnieuw te maken…

ALS motion detected EN (logica kaartje uit de link hierboven) temperatuur van je sensor is minder dan 21 DAN doe wat je wil.

Welke temperatuur sensor heb je?

Aqara voor deze flow

Oooooooooooooooooo
Op die manier, tjemig de pemig, ik dacht dat je in de flow het apparaat moest specificeren om logica te gebruiken, maar je kunt dus (voor de volgende beginner) inderdaad het kaartje gebruiken als hierboven en dan de juiste sensor toevoegen door de juiste tag erbij te zoeken.

Fantastisch dat maakt weer een heleboel extra mogelijk…

1 Like

Hoi Peter
Ik ben ook bezig om IR panelen te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe het jou is vergaan en of je tevreden bent met de manier van bedienen met Homey en een slimme stekker.

Dag Bob,

ALs tussenstekker heb ik er nu een Philips Hue tussen zitten, want dat is de enige die niet na een maand de connectie verliest. Dus het werkt, en de flow ook, maar ik zou nooit meer voor een IR paneel gaan.

Allemaal heel mooi geleuter over die panelen maar echt aangenaam is het niet, als je in een badkamer 20 graden hebt en het paneel staat aan dan voel je de straling wel, maar je hebt het nog steeds koud. Daarbij duurt het opwarmen van het paneel ook heel lang. Een straalkacheltje met dezelfde power (1500watt) heeft het binnen de korste keren aangenaam in die badkamer.
Dus als ik het opnieuw zou doen zou ik een straler ophangen.

Ik zag gisteren ergens iets staan over een convector paneel van Mill, deze word ook in Homey ondersteund. Misschien een betere oplossing. Mill is een groot merk uit Noorwegen geloof ik.
In ieder geval bedankt dat je je ervaring hebt willen delen.

Beste Peter,
Je hebt me overtuigd om geen IR paneel op te hangen. Ik heb nu een week een Steel Panel convectie kacheltje van Mill opgehangen in de slaapkamer, in plaats van de stadsverwarming. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk stroom van mijn zonnepanelen te gebruiken. Ik moet zeggen dat de kachels van Mill er erg strak uitzien en het werk ook nog eens perfect. Goede thermostaat ingebouwd met WIFI.
Bedankt voor je advies.
Bob