Infrarood paneel verwarming sturen op temperatuur en beweging

Tijden veranderen. Over gegaan op een dynamisch contract. Saldering heb je dan behalve voor de energiebelasting al niet meer. En over twee jaar gaat het er helemaal van af. Om meer mijn eigen zonne-energie te gebruiken is een HomeWizzard accu onderweg. (dat is een kleintje, maar voor een grote mensen installatie krijg je geen toestemming in een huurhuis) Dan zal je nog af en toe krijgen dat je terug levert bij een negatieve marktprijs. De Solis omvormer kan je helaas niet aansturen om dan wat minder vermogen te genereren. (ten minste niet dat ik weet)

Dus mijn gedachte, dan maar vermogen dumpen via de IR panelen. Sowieso had ik mijn hele flow al aangepast omdat een aantal dingen al op ander plaatsen werd afgevraagd. (T-IRverwarming gaat mee met gewenste temperatuur in huis) Om er één aan te zetten is uiteraard niet zo moeilijk. Echter waar ik nu even op vast loop is één tegelijk aan zetten. Waarbij er gekeken wordt waar de warmte gebruikt kan worden. Maar als er nog steeds “te veel” energie is mag de tweede ook aan. Terwijl je toch de temperatuur in de gaten houd. Het hoeft hier nu ook weer niet subtropisch te worden. Iemand een helder idee?

Flow is nu als volgd. Maar dan gaan ze dus beide tegelijk aan. Daar moet dus nog iets bij.