Excuus als deze vraag al ergens staat maar ik heb hem niet kunnen vinden. Hopelijk is er iemand die mij kan/wil helpen.
Ik gebruik whatsapp en kan dan met een opdracht informatie opvragen binnen Homey. Ik stuur dan in mijn whatsapp (die ik hier gekoppeld heb met Homey) een bericht met BV Licht info. Ik krijg dan informatie welke lampen er aan zijn. Erg makkelijk en leuk maar soms valt whatsapp eruit en dan lukt het me niet meer.
Nu weet ik dat je binnen Homey ook berichten naar jezelf kan sturen. Maar kan je ook opdrachten uitvoeren door een bericht te sturen naar Homey en te vragen of de lampen aan zijn? Dat je dan binnen homey een bericht terug krijgt en niet via whatsapp. Is dat er en zo ja, waar en hoe gebruik ik deze?
Deze nieuwe kaart kon ik goed gebruiken. Dus direct m’n PC opgestart om een flow aan te passen.
Hoewel er staat ‘geschikt voor Homey Pro’ is deze kaart niet beschikbaar voor een pro 2019. Jammer.
Ik heb er naar gekeken maar snap er helemaal niets van. Nu stuur ik via whatsapp het bericht “licht” en dan krijg ik een bericht terug met informatie welke lampen er aan staan. Hoe krijg ik dit voor elkaar met deze nieuwe mogelijkheid?
Beetje dom en simpel voorbeeld, maar dit zal het niet zijn? Hoe kan ik dan Homey zelf een vraag stellen of werkt dat niet zo? Iemand die mij hiermee op weg kan helpen?
Wat jij zou willen:
als jij de vraag “welke apparaten staan aan” beantwoordt met “lampen” →
dat Homey je dan een opsomming van alle brandende lampen stuurt.
dat is vrij nieuw maar misschien al mogelijk met behulp van Eej Ei en zonder privacy:
(Ik snap daar geen bal van trouwens ) https://community.homey.app/t/homey-mcp-server-megathread/145181
Wat de nieuwe “vraagkaart” nu kan doen, dat moet je vooraf programmeren. Deze kaart is een DAN kaart, te vinden onder “Mobile”
Voorbeeld, je komt binnen en Homey vraagt welke verlichting je aan wil doen:
Oh wow, dat is even een puzzel werkje. Daar ga ik mee aan de slag, bedankt alvast @Peter_Kawa. Nu heb je een bericht gemaakt als ik thuis kom, en dan stelt Homey mij deze vraag.
Maar stel dat ik nu zelf de vraag heb, omdat ik wegga of gewoon zomaar even voor de controle, en de vraag is: zijn alle deuren gesloten? Kan ik Homey dan ook zelf een vraag stellen?
Ik had iets gevonden dat ik een flow moet maken met beginnen de PLAY knop en daar achter direct de BERICHT knop uit mobile en daarin zet ik dan mijn info welke deuren wel/niet open zijn en deze flow moet ik dan als favoriet flow zetten. Als ik het dan wil weten moet ik naar favorieten gaan en daar de flow starten. Ik krijg dan een Homey pop-up met daarin info over welke deuren er nog open staan. Is dat iets?
Via whatsapp vraag ik of de deuren open staan en krijg ik antwoord terug (leuk en erg handig). Maar whatsapp ligt er vaak uit bij mij (connectie Homey met whatsapp). Daarom nu met deze nieuwe MOBILE Bericht in Homey een betere oplossing?
Is er toevallig iemand die weet hoe ik Homey een vraag kan stellen zodat die mij antwoord kan geven op mijn vraag? BV “deur controle” en dat ik dan een berichtje terug krijg welke deuren er nog open staan en welke dicht zijn. Met whatsapp kan dit wel maar die valt er vaak uit en dan heb ik geen controle. Iemand die mij hiermee kan helpen?
@Dijker - weet jij toevallig ook hoe ik Homey een vraag kan stellen, net zoals ik dat via Whatsapp doe? Dat ik dan een bericht stuur met DEUREN en dat ik dan te zien krijg welke deuren open/dicht zijn.
Omdat je ook wist over NEWS info vanuit Homey, misschien kan je mij hier ook mee helpen?