Ikea Tradfri Snelkoppelknop en Homey

bij mij werken ze nog steeds niet (na een paar uur), heeft dat er echt mee te maken dat ik ze moet updaten via die ikea hub?

Ik heb geen moeilijke flow gemaakt
Als: de knop is ingedrukt
Dan: zet naar desbetreffende persoon naar slapen (werkt ook niet als ik hem test met een simpel pushbericht)

Ik heb exact hetzelfde. Toevoegen lukt, maar indrukken van de knop reageert nergens op terwijl de flow zelf wanneer je hem test gewoon werkt. Heb je dit al op kunnen lossen? Ik heb ook geen IKEA hub om hem up te daten.

Ik heb 3 van deze snelkoppelingen gekocht. 2 van de 3 deden het direct op de Homey. Ik denk dat de twee die wel werken een nieuwere software erop hadden staan. Zonder de ikea bridge kan ik de 3e niet updaten dus deze gaat terug.

De nieuwe snelkoppeling SOMRIG van Ikea lijkt me top maar deze wordt nog niet ondersteund helaas. Ik heb daar de klantenservice van homey een mail over gestuurd maar nog geen reactie.

Zou die hem dan toch kunnen updaten via de Homey?

Hoi Benny, hier idem. 2 van de 3 werkte wel eentje niet. Dat moet de software zijn en dus zal je hem moeten updaten. Wellicht bij een kennis even toevoegen.

Nee, Homey ondersteunt geen OTA updates voor Zigbee (of Z-Wave).

Dan maar naar de nieuwe Smorig knoppen die sinds afgelopen week ondersteund worden :wink: