Ikea gateway EN Ikea tradfri rechtstreeks

Is het ook mogelijk om het allebei te doen?
Ik heb bijvoorbeeld stekkers van ikea, die hoeven geen kunstjes te kunnen. Maar een lamp die (zoals ik gelezen heb) van 0 tot 100 in 20 minuten kan zijn wel leuke dingen voor op de slaapkamer bijvoorbeeld.
Maar ik lees dat er een limiet van 30 zigbee devices is, dat geldt alleen voor de rechtstreeks gekoppelde devices? dus alles wat via de gateway van ikea loopt telt niet mee.

Ja, dat is inderdaad mogelijk, en het klopt dat die limiet alleen geldt voor direct aan Homey gekoppelde Zigbee apparaten.

Wat alleen niet mogelijk is (maar dat weet je waarschijnlijk al) is om een apparaat tegelijkertijd zowel met de Tradfri gateway als met Homey gekoppeld te hebben, het is óf de een óf de ander.

En nog een klein puntje: de gateway geeft invoerapparaten (remotes, knoppen, bewegingsmelders, enz) niet door aan Homey. Dat is niet mogelijk met de gateway API.

Ah oke! Goed om te weten. Knoppen heb ik gelukkig niet, alleen die standaard remote van ikea zelf maar die ligt in de kast voor een new ding om te koppelen :smiley: