Ikea Firmware downloaden

Weet iemand de link waar ik de laatste firmware voor Zigbee Tadrif Ikea lampen kan downloaden.
Wil ze even via Deconz update en ben de link zelf kwijt :man_facepalming:

https://fw.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json

Ik heb ook nog wel een paar Ikea devices die ik zou willen updaten, zonder hub…
Heeft iemand een goede uitleg (gevonden) hoe het updaten in zijn werk gaat via deconz?

In het Duits, maar vrij makkelijk te volgen: https://forum.iobroker.net/topic/14514/anleitung-firmware-update-ikea-leuchten-mit-deconz

2 Likes

:+1: thanks

Kom er toch nog niet helemaal uit…
Ikea werkt toch met Zigbee? Hoe update je dan vanaf Windows? Neem aan dat je dan ee Zigbee stick oid nodog hent…

deCONZ is de software die bij de Conbee en Raspbee devices hoort, dus één van die twee heb je wel nodig ja.

Die heb ik niet, dus dan houdt het op. Ook geen problemen overigens, dus echt noodzaak is er ook niet.
Thx voor de info!

Heeft jouw probleem toevallig ook hiermee te maken?
Sinds een paar dagen doen alle (Ikea) lampen het niet meer! Alle NeoCoolcam PIR V2 en overige apparatuur die we hebben doen het wel gewoon.

Nee wou ze gewoon update. Misschien even Deconz stoppen en weer starten?

1 Like

Heb de handleiding doorgenomen voor de update via deCONZ.
Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is:
Neem aan dat je de lampen toch zult moeten koppelen aan deCONZ (zoals je ook met Homey doet) voor je ze kan updaten?
En verbreek je daarmee dan de Homey koppeling of kan je ze daarna gewoon weer toevoegen in Homey en werken ze dan weer met behoud van bestaande flows e.d.?

Kan ook aan mijn Duits liggen hoor… :slight_smile:

Correct.

Nee.

Zolang Homey zelf geen updates kan uitvoeren zal je ze altijd uit het Homey netwerk moeten halen en later weer opnieuw moeten toevoegen.

Dat begrijp ik.
Maar als ik ze niet actief verwijder, maar alleen opnieuw pair met deCONZ om te updaten;dan staan ze dus nog in Homey.
Als ik na het updaten ze opnieuw toevoeg aan Homey, geeft ie dan de melding dat hij ze al kent en “activeert” hij ze dan weer? Dat heb ik nl vaker zien gebeuren om een device te “repairen”.
Dan zouden mijn flows e.d. gewoon weer moeten werken nl.

Dat zou je moeten uitproberen, maar mijn ervaring met Homey-apparaten is dat als Homey ze herkent, je de melding krijgt dat je een duplicate device hebt die niet (opnieuw) toegevoegd kan worden. Of dat met Zigbee ook zo gaat weet ik niet.

Is there a chance, that Homey will be able to update firmware (e.g. for IKEA and Aqara) in (near) future?

I doubt it.