Ikea dimmers en pluggen

Hallo,

Ik heb ineens dat mijn IKEA dimmers niet meer werken en ook een aantal pluggen niet meer willen uitgaan of aangaan, ik heb al eens een plug gereset en terug ingesteld maar probleem blijft, ik gebruik in homey de IKEA tradfri app om alle devices te koppelen, heeft er nog iemand daar last van aub,

Ps is er ook een manier om de IKEA pluggen en lampen te updaten zonder IKEA hub of…

Mvg

PeElAnKa

Welk Homey model?

1. (Pro)2016-2019
  2. Pro2023|mini
  3. Homey Cloud + Bridge

A. Indien een niet-Cloud model: Heb je Homey al 10 minuten stroomloos gemaakt?

B. Heb je al eens een andere adapter geprobeerd? (want: Zigbee lijkt 1 van de eerste dingen te zijn die gaan haperen bij te laag voltage)

C. Heb je de Ikea app al eens nógmaals geïnstalleerd vanuit de app store? → dus de app gewoon op Homey laten staan en vanuit de store “eroverheen” installeren.

D. Heb je de kanalen van zigbee en 2.4GHz al afgesteld? Hebben jullie of nabije buren recentelijk een ander wifi systeem / uitbreiding gekregen?

E. Neem hier zéker ook eens een kijkje:

.

Helaas, nee.

Hey Peter ik gebruik Homey Pro 2019 (ik denk niet dat ik cloud + bridge gebruik, nochtans kan ik wel via internet de flow maken enzo,

A. nee nog niet

B. nee ik gebruik nog steeds de originele adapter

C. nee heb ik ook nog niet gedaan , je bedoeld toch de ikea app op homey, want de ikea app zelf gebruik ik niet omdat ik de zigbee van Homey gebruik om zo geen teveel netwerken te hebben want heb een 2de van tuya, blijkbaar werkt dat alleen met een zigbee hub van tuya, maar ik heb dat al een tijdje en dat werkte ook goed, zelfs de toestellen van tuya blijven correct werken

D, of de buren andere wifi hebben dat weet ik niet maar wij niet

ik denk eigenlijk dat homey en misschien ikea tradfri app telkens geupdate worden maar de toestellen zelf niet, kan daar een verschil in teweeg brengen,

ik ga bovenstaande zeker eens bekijken

mvg,

PeElAnKa

B. pak eens een andere adapter van een degelijk merk, 5V en minimaal 2 ampère.

Klopt. Zonder Ikea hub is er ook geen andere mogelijkheid.

Dat gebeurt eigenlijk overal wel. Ik heb hier bijv. in 5 jaar geen zigbee apparaat geüpdatet, maar Homey firmware en apps wel.

Meestal wordt het wel bekendgemaakt mocht een firmware update een bepaalde minimale app versie nodig hebben of andersom.