Hydrocultuur en Homey Pro

Beste Mede Homey’ers,

Kunnen jullie mij helpen? Ik heb een Hydrocultuur toren om planten te kweken. Dat moet elke 15 minuten van een heel uur bewaterd worden. Ik zet dan de waterpomp aan en na een kwartier weer uit. Dit wil ik gaan regelen met een advanced flow.

Ik was al begonnen met ALS “de tijd is: 07:00 uur”, DAN “zet wcd aan”, WACHT “45 min.”, DAN “zet wcd uit”.

Dit lijkt te werken maar kan ik dit ook laten herhalen of is er een betere methode om dit te kunnen doen?

Bedankt voor alle tips en tricks die jullie hebben.

Groet, Arnold

Ik zou een timer gebruiken (chronograph, flowbits countdown zijn apps die dat onder andere aanbieden). Dan hoef je geen wacht in te stellen, waardoor de automatisering betrouwbaarder wordt.

Als ik het goed lees moet er ieder uur 15 minuten water gegeven worden. Dan krijg je zoiets:

ALS elk 1 uren
DAN start water geven
DAN start timer [naam] met 15 minuten

ALS timer [naam] is afgelopen
DAN stop water geven

Bedoel je dan op deze manier?

Dankjewel voor je hulp.

Bijna, het zijn twee flows. De laatste card (zet uit) moet in een afzonderlijke flow komen, anders zet hij hem gelijk uit. Het uitzetten moet gebeuren als de timer is afgelopen: (ik heb even een andere willekeurige card gepakt, maar daar komt dus jouw “zet uit” kaart):

Heel erg bedankt, het werkt. Dankjewel voor je hulp en een heel fijn weekend alvast gewenst.

1 Like

Graag gedaan, fijn weekend ook :slight_smile: