Hulp homey linken aan electriciteitskast

Ik zoek iemand in de buurt van Kasterlee, een electricien, die slimme zekeringen kan linken met onze Homey Pro.

Als ik zoek op zekeringen in de Homey app store dan vind ik niks.
Bedoel je echt zekeringen of bedoel je een kWh meter? Merk, type, model?
Misschien dat je een foto kan plaatsen met wat je in de groepenkast hebt zitten.
Of moet dat ook nog geplaatst worden?
Want dan word het waarschijnlijk een ander verhaal.

1 Like

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Ik zoek echt iemand die de slimme stekkers en de P1’s kan linken. We hebben nu iemand gehad die er niet veel van kent en halverwege vertrokken is, gevolg: niet alles zit in de app en ik heb geen idee hoe ik mijn zonnepanelen, oplaadpaal en mijn warmtepomp allemaal mee in het systeem kreeg. Hij zei dat dit via de β€˜kast’ moest, maar ik heb er echt geen idee van…

Een meterkast wordt niet vanzelf β€œsmart”. Om genoemde koppelingen met Homey te maken zijn er extra spullen nodig. Zoals een P1 meter (bijvoorbeeld Homey Energy Dongle | P1-meter voor slimme meters.). Voor specifiek zonnepanelen, daar is vaak een koppeling met de omvormer voor nodig.

Mogelijk hebben jullie zekeringen in de meterkast die individueel uitgelezen kunnen worden. Maar er is meer informatie nodig om hier mee te kunnen denken.

Om genoemde zaken in te richten, is wel iets meer nodig nog eventjes installeren. En daarna komt dan nog het onderhoud. Hou daar rekening mee, anders zal Homey/home automation een tegenvaller zijn.

Behalve wat berichtjes hier, lever ik in ieder geval niet die installatiehulp.