Hue sensor instellen

Hallo, ik heb een Hue buitensensor aangeschaft, nu laat ik altijd s’nachts m’n licht branden in de tuin maar met de sensor krijg ik het niet voor elkaar om hem daarvoor te gebruiken, voor mij hoeft de sensor niet aan te gaan bij beweging ik wil m alleen voor dag en nacht gebruiken! Weet iemand de oplossing
Gr Han

This is the english part of the forum, thank you!

First of all, welcome to the Homey Community!

To make sure you are aware of the forum rules, please read the Welcome to the forum post here.

And with that, moved it to the Dutch part of the forum.

Laat maar zien wat je gedaan hebt, dan kunnen we je helpen.

Zoals je het omschrijft heb je bewegingssensor niet nodig🙃 Homey heeft hiervoor de volgende oplossing

Als dat niet goed genoeg is in jou situatie en je dit op basis van lux wilt doen kun je een flow maken in de trant van ALS de helderheid is verandert EN Logica lux is minder dan (bijv) 25, DAN zet lamp aan. In dit geval dus wel met behulp van de sensor.

Suc6.

@Han_Aniba
dit is een flow voor de gordijnen, maar dit principe kan natuurlijk ook voor verlichting gebruikt worden.

Je zou het doen door een logica waarde aan te maken.
En een flow te maken als deze :
Als: helderheid is veranderd.
En: de helderheid is beneden een waarde.
Dan: zet logica naar x(bv helder) anders naar x(bv donker)
Dus onder bv 3 lux is donker en boven de 3 lux is helder.
De logica waarde kun je dan in elke flow gebruiken waar je de helderheids voorwaarde wil gebruiken.
Een voorbeeld nog ff van de logica voor de duidelijkheid.
Als: er is beweging.
En: logica is precies donker
Dan: zet lamp aan (of start timer)

Dit kan natuurlijk veel ingewikkelder en beter :grinning:

Zoals snippem beschrijft ziet het er zo uit:
Ik heb ook een hue motion outdoor.
“Helderheid” is de tag die bij de sensor hoort.
“Its dark” is een waarde die ik in logica heb aangemaakt.
(Op die manier kan je eenvoudig aanpassingen doen)

Ik heb een virtual device aangemaakt die dus gezet wordt en je later kunt hergebruiken.
(Waar snippem een logics variabele gebruikte)

image