Hue motion sensor LUX flow maken

Goedemorgen,

Ik zit nu al een tijdje te rommelen met de LUX value die de Hue Motion sensor geeft.
Deze waarde wil ik gebruiken om overdag juist wel of juist niet een lamp aan te laten gaan.

Op dit moment is de waarde van de LUX sensor 1.34, wanneer ik er met een lampje inschijn word deze ook verhoogd.

Nu heb ik de volgende flow gemaakt, waarbij de lamp aan zou moeten gaan als de LUX beneden een bepaalde waarde is en de bewegingsmelder aangaat.
Echter gebeurd er helemaal niks en begrijp ik nu niet waar ik dit kan oplossen.

Dat is niet wat de flow doet, de flow zet de lamp aan als de LUX beneden een bepaalde waarde komt en de bewegingsmelder aan is. Dat is echt iets anders.

Waarschijnlijk moet je de stappen omdraaien: ALS de bewegingsmelder aan gaat EN de helderheid is kleiner dan 50lx DAN zet lamp aan.

Voor de EN stap zul je misschien een Logic kaart moeten gebruiken met de helderheid als tag.

1 Like

Thanks dit werkt!

idd wat jij gemaakt hebt is te gevoelig voor “dat ene moment”. Ik dacht er aanvankelijk ook over zoals jij hem maakte maar er bleek toch wat meer voor nodig… Hierbij een flow zoals hij bij mij inmiddels perfect werkt. Hij is ook van een “'s-nachts minder fel licht optie” maar die kan je natuurlijk weg laten.

Wat is die lichtbehoefte optie, want diem moet je dan weer ergens aanmaken volgens mij

In het eerste deel van de flow stel ik vast of er behoefte aan licht is

In het tweede deel gebruik ik die eerder vast gestelde behoefte om het licht wel/niet in te schakelen

Ja ik snap hem nu inderdaad, ik heb nu meer de standaard flows gebruikt in de advanced.
Ik merk wel dat er wat vertraging is tussen de Hue Motion Sensor en de lamp voordat die aangaat. Ik gebruik wel gewoon de Hue hub maar soms is er wel 3 sec vertraging :<

Ik heb deze nu gemaakt voor de gang, heb jij nog tips hoe deze wellicht logischer kan

Als je het laatse deel er nog tussen plakt voorkom je dat de verlichting onbedoeld uit gaat als er binnen die 4 minuten toch nog beweging is


ik heb hem zo gemaakt.

Als ik die van jou goed begrijp, geef je aan zolang als de melder beweging detecteert lamp aanlaten tot het niet meer is en dan uitzetten na 2 minuten.

Enige wat ik niet begrijp is hoe je aangeeft wat een zone is of is de bewegingsmelder de zone.
Want dit is denk ik de oplossing voor een aantal plekken in huis.

Dankjewel alvast!


Zones maakt homey volgens mij zelf al aan, je kunt wel apparaten uitsluiten van een zone.