Hue lamp geactiveerd en daarna sonos

Hi, ik ben nieuw en heb een homey bridge gekocht. Ik probeer een Hue sensor lamp te zetten, waarna ook Sonos start. ( hond playlist)

Als ik zelf op de flow tikt dan werkt het, echter als ik daarna langs de hue sensor lamp loop en deze gaat daarna netjes aan, start nog niet mijn muziek.
( nb de sensorlamp heeft 3 verschillende tijdsblokken, overdag gaat ie niet aan, savonds minder fel en heel fel.)

Iemand een idee?

Alvast dank!

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

1 Like

Het kan met Homey Cloud tot een uur duren voordat Homey de status van je lamp opvraagt.

Sommige scenarios werken prima

Indien volgend nummer op sonos dan licht laten knipperen (hue)

Ik heb het idee dat het oets heeft te maken met de instellingen van de Hue lampen?

Dat werkt dus de andere kant op: van Sonos (via Homey) naar Hue. Het probleem is niet het versturen van commando’s naar de Hue hub, het probleem is het uitlezen van de status van de Hue hub. Dat kan (zoals ik al zei) tot een uur duren met Homey Cloud, omdat Athom maar een beperkte hoeveelheid requests mag uitvoeren.

Mmmm okay dank je wel voor antwoord

Is dit ook een probleem bij de veel duurdere homey pro dat je weet? ( want een uur is me wat te lang…)

Nee, de Hue hub wordt dan lokaal gekoppeld. De sensors kunnen tot 2s reactietijd hebben (alles voor zover mij bekend).
Misschien kun je dan beter zigbee/zwave sensors gebruiken (met een Pro dan. ZigWave via de cloud met een Homey bridge vind ik kolder).

Klopt. Of, als je ze via Matter koppelt, bijna realtime.

1 Like

En stel dat ik blijf bij mijn homey bridge en koop dan als aanvulling een motion sensor bijvoorbeeld van Fibaro of TP link. ( ik ben niet een gebruiker die perse een Homey Pro wil aanschaffen)

Fibaro zou een stuk sneller moeten werken (want Z-Wave), TP Link weet ik niet (werkt denk ik via een cloud service).

En als je de muziek start met als trigger ook de hue sensor?

Homey Cloud ondersteunt geen sensoren voor Hue.

Ok, het is een Hue sensor lamp, even over heen gelezen. Een Hue lamp met ingebouwde bewegingssensor dus, ik wist niet dat die er waren.
Is die dan niet niet als generiek Zigbee device op de bridge te installeren? De sensor zal niet in Homey te zien zijn, maar de lamp wel. En dus weet je onmiddellijk of die aan of uit staat.

Ja klopt ik zie inderdaad alleen de Hue lamp, maar niet de hue buiten sensor die deze Hue lamp dient te activeren.

Ook mijn wens dat een buiten sensor, de Sonos activeert ( via Hue Bridge) werkt niet op deze wijze.

Ik ga dan een Fibaro aanschaffen, die hopelijk dan wel in de Homey bridge is te zien, waarna ik via deze Fubaro wel de Sonos aan de praat krijg. Als iemand een idee heeft voor een simpele sensor die werkt met de Homey bridge( naast Fibaro) maar misschien wat eenvoudig en makkelijk te monteren, dan hoor ik het graag.

In eerste instantie dacht ik ook “goed idee”, maar hoe het (waarschijnlijk) werkt is dat de koppeling tussen de sensor en de lamp binnen de Hue omgeving gemaakt is. Zodra je de lamp daar uit haalt (door 'm direct aan de bridge te koppelen) valt die koppeling weg :frowning:

Ik heb goede ervaringen met Aqara bewegingssensoren (Zigbee), maar daarbij moet je wel uitkijken dat je een “oud” model koopt dat ondersteund wordt (de nieuwere worden dat (nog) niet).

1 Like

Je hebt dus een losse lamp en een losse sensor?
Als je dan de lamp in Homey opneemt, en de sensor in de Hue bridge, kun je dan de lamp niet aan laten gaan bij bewegingsdetectie door de sensor? In de hoop dat dit wel snel genoeg gaat?

Ik had al gezegd dat Hue op Homey Cloud geen sensoren ondersteunt :sweat_smile:

Ja dat klopt. Maar hoe moet ik dat interpreteren?
Homey Cloud met Homey bridge ondersteunt wel de app “Philips Hue”, dus zie je in Homey de Hue bridge. En via de Hue bridge dan toch niet de Hue sensor? Alleen maar de lampen? Dat is toch niet te volgen voor een normaal mens :wink:? Daar kom je dan alleen maar achter door het te proberen.

Gewoon letterlijk zoals ik het schrijf :smiley:

Lampen en smart plugs:

Of door goed te kijken op de app pagina naar de lijst van ondersteunde apparaten.

Voor Homey Cloud is er echt een hele minimalistische ondersteuning voor Hue, want ondanks de hoop van Athom dat ze bij Signify iets in de pap te brokkelen hebben heeft Signify kennelijk geen uitzondering gemaakt voor ze, met als gevolg dat er maar een beperkt aantal requests naar de Signify servers kan worden gestuurd. Vandaar dat het een uur kan duren voordat de status van lampen/plugs geupdate wordt, en omdat zo’n interval al helemaal niet werkbaar is voor sensoren hebben ze die er maar uit gelaten.

2 Likes