Dag allemaal,
Sinds kort 1,5 maand heb ik de homey pro. Ik heb wat innr slimme stekkers gekocht samen met de hue dail tap switch. In het begin alles netjes geïnstalleerd en werkte het super. Met de flow. Maar ineens was als ik op de switch drukte om alle lichten aan te zetten. Gaan ze 1 voor 1 aan en sommige weer uit en weer aan. Geen pijl op te trekken. En blijven er een aantal uit en andere aan.
Wat heb ik gedaan. Hue app zonder bridge opnieuw geïnstalleerd, switch gereset maar tot nu toe werkt het niet.
Wellicht iemand anders ideeën die helpen?
Homey is erg slecht in meerdere apparaten van dezelfde soort (zigbee, z-wave etc.) tegelijk schakelen.
Workarounds:
- In advanced flow, schakel 1 lamp, en knoop daar de volgende lampen achter (daisy-chaining)
- Zet de lampen in een groep(s apparaat), zoals een Advanced virtual device of een < group > app device.
Deze schakelen de groeps’leden’ ná elkaar, met een miniscuul vertraginkje tussen ieder commando
1 Like
Sorry voor de late reactie en het is eigenlijk niet het gene wat ik wil horen.
Meerdere apparaten tegelijkertijd schakelen heeft dan denk ik vooral te maken als je het via de switch schakelt, want via de app van Homey gaat het prima.
Ik heb nu verschillende flows geprobeerd maar het blijft een disco.