Hallo,
Heeft iemand ervaring met een hub die op homey werkt en zo 50 meter te kunnen overbruggen van huis waar honey draait naar garagebox zo 50 meter verder
Hoor graag van jullie
Hallo,
Heeft iemand ervaring met een hub die op homey werkt en zo 50 meter te kunnen overbruggen van huis waar honey draait naar garagebox zo 50 meter verder
Hoor graag van jullie
Shelly + LoRa addon gaat getest tot 3km, Ronald.
Je zou dan iets met webhooks en virtuele apparaten in elkaar moeten flansen om het via Homey te bedienen.
Getest door maestro Uwe:
Verder bestaat er zoiets als Z-wave Long Range, maar dat ondersteund Homey firmware niet; de Homey z-wave chip ondersteund het wel schijnbaar.
Zie de reacties onder bovenstaande post voor betere uitleg.
Verder zou ik niets weten wat 50m bereik heeft en Homey compatible is.
Voor wat voor devices ?
Als je wifi kunt wilt gebruiken is dit redelijk eenvoudig te doen, mits je iets van bedrading er tussen hebt. Zelfs Lan over 230 zou voldoen.
Is die 50 meter over privé grond, is de garage aangesloten op de meterkast in de woning, zijn er op die 50 meter 5 of meer stopcontacten aanwezig of mogelijk (bv van de tuinverlichting), is die 50 meter vrij zicht?
Wel 230 maar met losse meter helaas
Nee helaas alleen draadloos mogelijk
Maar wil je wifi, of kom je uit met wifi ? Dan kan je met repeaters werken bv.
âworst caseâ met een extra (Homey 2019) en deze linkenâŠ
Ik wil in de garage met zigbee apparaten gaan werken
Alleen 230 volt aanwezig in de garage op eigen kWh meter en +/-30 meter verwijderd vanaf de honey in mijn huis
Via Powerline (netwerk via je 230V) op de 2 locaties LAN (/ WiFi) aan elkaar knopen en dan een 2e Homey of zo plaatsen die je via de apps Homesh of HomeyLink aan je 1e Homey hangt?
Of, afhankelijk van wat je precies wil in de garage WiFi devices zoals Shelly meteen aan je 1e Homey hangen?
Red je het niet als je op beide locaties een Zigbee plug van bijvoorbeeld Innr zo dicht mogelijk bij elkaar aansluit?
Of anders een Zigbee lamp in een buitenlamp plaatsen als de muren van de objecten het signaal te veel verzwakken.
Ik heb in een (houten) schuurtje een Innr sp-120 en die pakt met gemak het signaal van mijn huis een eind verderop.
Heb ik wel een redelijk rustig 2.4 Ghz spectrum, 1x wifi mesh (kanaal 1,6 en 9 in gebruik) en 3 zigbee netwerken waar Homey er 1 van is.
Een simpele google opdracht naar âzigbee extenderâ bracht me bij Robbâs: https://www.robbshop.nl/aeotec-range-extender-zigbee
Kost niet eens zo heel erg veel.
Vraag me alleen af wat zoân extender doet wat bv een gewoon slimme stekker niet ook kan, nl als router fungeren.
Zou deze dan echt zoveel een sterker signaal leveren ?
Ik denk het niet, want dan is het illegaal. Tenzij de gewone apparaten op minder vermogen dan het maximaal toegestane vermogen zenden. Dus even de specâs vergelijken. (Die dat zendvermogen waarschijnlijk niet vermelden )
Draadloos zendbereik is 8 meter.
De tekst bij die versterker zegt anders: De versterker heeft buiten een bereik tot 100 meter en binnenshuis tot 50 meter.
Je kan gewoon de gok wagen, als het niet werkt heb je een ijzersterk argument om hem terug te sturen (niet dat je die de eerste 14 dagen nodig hebtâŠ)
Kan je alsnog beter de Innr SP240 nemen (Hoewel, de meting van het stroomverbruik werkt niet goed) Innr Slimme stekker 3680W Zigbee Kopen? | We â€ïž Smart! | ROBBshop
Een nog veel goedkopere oplossing: Ikea Tretakt: TRETAKT stekker, smart - IKEA of Inspelning (met verbruiksmeting) INSPELNING stekker, smart/stroommonitor - IKEA
Als dit alles niet werkt kun je nog even googlen op een straalverbinding maar dan moet er wel zicht zijn op de garage en komt er apparatuur buiten aan de gebouwen.
Ik heb deze extender gehad om vanuit de schuur naar binnen een verbinding op te zetten.
Is een meter of 8 naar Homey. Dit heeft denk ik 2 dagen gewerkt. Was geen succes.
Een Aqara deursensor heeft op een meter of 10 nog steeds verbinding. Zit 1x dubbel glas tussen de verbinding.
In de schuur hangt nu een deursensor van Fibaro en die werkt al maanden prima.