HP 2023 - Ethernet adapter

Hallo allemaal,
Inmiddels de HP 2023 een week of 2 in gebruik, in combinatie met de ethernet adapter. Deze geeft activiteit aan op de led (knippert), maar in de app staat dat de Homey via Wifi is verbonden.
De adapter is correct aangesloten. Wat is hier nu ad hand? Hoe krijg ik die Homey nu zo ver dat ie via Ethernet verbonden is?
Alvast bedankt voor het meedenken…

Gr. Frans

Wat staat er precies in de app? Screenshot.

Hoi Robert,


… bij deze, zie afb.

Dank alvast

Als je er 100% zeker van bent dat de adapter goed is aangesloten, en de kabels/switches/routers okee zijn, dan zou je contact op moeten nemen met Athom, want dan is je adapter waarschijnlijk kapot.

Maar check voor de zekerheid even de afbeelding op de verpakking van de ethernet adaptor, let met name op de kabellengte….

Activity on the adapter LED doesn’t mean it’s connected properly. Check the schematic, the connection is not very intuitive, quite the opposite.

Ik heb precies hetzelfde.
Opnieuw een factory reset gedaan en nu verbonden via ethernet

Dat heb ik dus ook gedaan… pats kon alle zigbee devices weer pairen hahaha

dayum… I was having the same issues…
even though I saw the schema picture of how to connect multiple times, I did it totally wrong…

The ethernet adapter goes to the power brick…
All other adapters work the other way around…
Connect the homey to the side of the adapter…
:see_no_evil:

1 Like

Update… ik heb met athom hierover gesproken. Rommelen met de powerbrick maakte dat de boel opnieuw opstartte. Guess what, … daarna was alles opgelost.
De oplossing zit zoqls wel vaker in de eenvoud😬

Ik zie in de Athom shop nu een revisie met extra opdruk :wink:
image

En dan nog… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like