[HowTo]⚡️Nieuw in Homey: dynamische elektriciteitsprijzen - Wat in te vullen

Nou, dat is helemaal niet ten overvloede want nu kan ik zien wat het per maand is en per jaar. Jeetje, dat was mij nog niet eens opgevallen. Zag die dagen wel staan maar niet bedenken dat het dan ook geld is voor de hele maand. Oei Oei, nu voel ik me nog iets dommer :slight_smile: HAHA

Maar in ieder geval bedankt!

1 Like

Graag gedaan!

In 2026 verandert de prijs. Weet iemand al wat de prijs gaat zijn die we moeten invullen? Heb een Tibber energie contract. Ben wel benieuwd wat het gaat zijn in 2026.

Voor Anwb zal ik het ook weer moeten aanpassen. Weet alleen niet ze hebben het over 7euro naar 9euro. Die getallen zie ik nergens terug in app

welke prijs verandert er dan volgens jouw, en is dat niet afhankelijk van wat er in je contract staat?

In 2026 daalt de energiebelasting op stroom naar 0,1108 per kWh. (tot verbruik van 10.000 kWh).

Bij Tibber verandert er voor verbruik van stroom verder niets. In de Energie Tab wordt de formule dan(priis *1.21)+0.0248+0.1108.

In Power-by-the-hour bij de prijsinstellingen vullen Tibber-klanten bij Variabele opslag (%) 21% in en bij Vaste opslag per kWh 0.1356.

Voor teruglevering hanteert Tibber vanaf 1-1-2026 een verkoopvergoeding van 0.248 eur0/kWh. In de Energytab en PbtH kun je dat (nog) niet verwerken.

2 Likes

Het gaat om de energiebelasting. Tibber is een dynamisch contract dus ik heb geen vaste prijs. Maar er is inmiddels al antwoord gegeven door @Paul_Scholte , bedankt!

Hi all, weet iemand de nieuwe formule voor Frank energie? bovenstaande kom ik hoger uit dan ik in Frank app krijg (ca 4 cent lager).

Misschien moet je je contract even posten, dan kunnen we zien welke prijs componenten een rol spelen en welke een andere waarde hebben gekregen. :grin:

1 Like

Bij mij is het ook weer gelukt om goed te krijgen. Gewoon elke ochtend even kijken en door mijn exceltje met formules halen. Kom je uiteindelijk wel goede prijs.