Homeylux RGB LED lampen koppelen aan Homey

Ja ik zie daar de apparaten die ik Tuya heb staan.

Dan ben je al een heel eind.
Zijn je api key en api secret echt exact gelijk?
Geen verborgen spaties voor of achter de tekst, of mss een onbedoelde hoofdletter aan het begin

Heb ik heel precies naar gekeken want dat had ik ook ergens gelezen maar spaties etc. Ook hoofdletters en kleine letters precies naar gekeken.

Heb je bovenin het config scherm je Tuya smart email en wachtwoord ingevuld?

Zou ik helemaal schoon moeten beginnen weer? Maar hoe moet ik dan die accounts verwijderen? Als ik kijk bij Tuya Cloud dan lijkt dat niet te kunnen!

Nee, er is iets vergeten of iets onderweg.
Ik zou de handleiding nog eens volgen en kijken of je iets hebt gemist

Ik kan nu niet meer reageren want moet nu weg, maar kan ik morgen wat verder met je mogen chatten en misschien wat print screens sturen, kijken of we er tocht uit kunnen komen, zou ik erg waarderen.

Ik heb een aantal print screens gemaakt om de zaak te verduidelijken wat ik allemaal gedaan heb. Wat ik mij allereerst afvraag is welke gebruikersnaam en wachtwoord er hier ingevuld moet worden.

Ah, dat gaat niet goed inderdaad.
Bij gebruikersnaam en wachtwoord:

Tuya Smart is de mobiele app. Dat is een ander account dan iot.tuya.com, waar de official API key & secret vandaan komen

@Eugene

Dus wat moet ik nu doen?

Ik begin mijzelf echt dom te voelen, maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik heb de Tuya cloud ingericht:




Als ik de Homey app open op mijn telefoon ga ik naar “meer” en kies “Apps” daar selecteer ik Tuya cloud, vervolgens selecteer ik “Configureer App”.
Kies de gewenste API(s) staat op “Use legacy only”
Bij de gebruikersnaam vul ik de gebruikersnaam (in mijn geval email adres) van Tuya cloud in.
Bij het wachtwoord vul ik het wachtwoord van Tuya cloud in.
De official API access ID haal ik van plaatje hierboven.
Official API access secret haal ik ook van plaatje hierboven.
Landcode staat op 31.
Bij Mobiele app staat Tuya geselecteerd.
Dan druk ik op ‘opslaan’
Dan krijg ik een melding dat de app herstart moet worden, ik druk daar op OK.
Dan ga ik een scherm terug en druk op de instellingen icon (rechts boven in de hoek) en druk op “Herstart App”.
Na de herstart ga ik helemaal terug naar het start scherm van Homey en ga naar “Apparaten” hier druk ik op de + en selecteer vervolgens de “Tuya cloud” icon. Dan “verlichting”, “Installeren”. Dan wil hij gaan toevoegen maar dat lukt niet, krijg de melding “please configure the app first”
Wat doe ik fout, en hoe kan ik dit oplossen? Mijn dank is erg groot als ik dit aan de gang krijg.

Hier de “use official only” selecteren.
Dan zou het moeten werken, Eugene

Heb ik gedaan nu maar nog steeds geen positief resultaat.

Dit is het account / email adres van mijn Tuya mobiele app.

Die moet hetzelfde zijn bij ‘Gebruikersnaam’

Bij jou zie ik geen email adres staan

In ieder geval is dat de Gebruikersnaam welke je moet invullen.

Wat staat er in de Tuya mobiele app? Als het goed is staat daar een email adres, dat is je gebruikersnaam die je in moet vullen in de Tuya Cloud app

Daar gaat inderdaad iets niet lekker. Ik heb de koppeling van Tuya Smart verwijderd (UNLINK) en de koppeling weer opnieuw hersteld maar dan neemt hij dat rare getal mee en niet mijn email adres waar ik mee inlog.




Het lijkt erop dat Tuya cloud dit overneem van Tuya smart maar daar kan ik het nergens terugvinden.
Ik zie ook nergens waar ik dat eventueel kan veranderen in mijn email adres.

Poeh. Vreem inderdaad dat hij toch wel het email adres van je Tuya mobiele app gebruikt, maar dan bij de devices dat rare nummer voorbij komt.
In iot Tuya kun je daar niet veel aan veranderen denk ik, hij haalt de info op die je in de Tuya mobiele app hebt ingevoerd.

Het lijkt erop dat je devices ooit met een ander account gekoppeld zijn geweest of zoiets. Heb je ooit je login gewijzigd?

Als je nu in de mobiele app 1 device eens ontkoppelt, en disconnect and wipe data kiest.
Na het opnieuw koppelen ben ik benieuwd of in iot.tuya.com je emailadres verschijnt achter het device bij “association” i.p.v. dat rare nummer


How-to Email wijzigen, als je dat wil proberen:
Tuya mobiele app:
Profiel > zeshoek/wieltje rechtsbovenin > account en beveiliging > Email

Welke mobiele app bedoel je en hoe ontkoppel ik?

HET IS GELUKT

Ik heb er wel een nieuwe Tuya app account voor aan moeten maken maar goed. Na het unlinken van het vorige account en het aanmaken van het nieuwe account de Tuya app weer gekoppeld aan de Tuya cloud. en jawel hoor het juiste email adres wordt getoond. Daarna in Tuya cloud de configuratie opnieuw ingevoerd met juiste email adres en wachtwoord en apparaten toegevoegd en nu staan ze in Homey.
Peter erg bedankt voor je snelle bijdrages, en ik hoop dat dit andere mensen ook zal helpen.

1 Like

Nog een klein vraagje, ik krijg alle lampen erin en ook het gordijn maar ik heb ook 2 led strips gekoppeld aan Tuya maar die krijg ik niet in Homey, ook niet als ik ze koppel als gewone verlichting.

Graag gedaan, Eugene. Dan zat er toch een kronkel in de account/app op je telefoon blijkbaar.

Die worden dan (nog) niet ondersteund door de app.
Je kunt ze wel aansturen d.m.v. zogenoemde tap-to-run methode: