Homey werkt helemaal niet meer!

Sinds drie dagen werkt mijn Homey (V1) niet meer.
Kan de Homey niet bereiken (offline) en om de vijf minuten kleurt de verlichting rood en dan weer oranje.
Geen enkele flow wordt nog uitgevoerd.

Problemen begonnen al een week eerder toen opeens de flows met HUE en TADO niet meer werkten.
Mogelijk veroorzaakt door nieuwste firmware?

Zelf heb ik in de afgelopen maanden niets gewijzigd. Wifi password, account etc, allemaal nog hetzelfde.

Heb de Homey al gereset en meerdere malen de stroom eraf gehaald. Helaas zonder resultaat.

Iemand soortgelijke problemen?

Heb je al een andere power supply (5V, minstens 2A) geprobeerd?

1 Like

@robertklep I guess by now you have created a script the does this reply for you ?
:rofl:

4 Likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Als de power supply optie niet mocht helpen:


.

Ik heb soortgelijk probleem, ook sinds de update. Heb al naar support gemaild, maar nog geen reactie.

Zie mijn topic:

Mijn homey installeer sinds de update ook geen enkele nieuwe app meer.

Het lijkt of je niet ingelogd bent…

Zojuist kunnen updaten naar Homey 7.2.0-rc.2 en het probleem is voor mij verholpen! :smiley:
Les geleerd: auto-update meteen uitzetten

1 Like

Dank voor alle tips! Het vervangen van de USB-stekker heeft geholpen! Homey start weer op.
Helaas nog steeds haperende flows i.c.m. de Tradfri app.

Nu heb ik sinds een aantal maanden de indruk dat Homey weinig werk maakt van goed werkende apps. Mogelijk gaat het nieuwe verdienmodel hier verandering in aanbrengen?

In de appstore worden nog veel apps (ook van Athom zelf) aangeboden die niet (meer) werken. Ziggo Next , Chromecast, Philips TV, LG TV en Google TTS zijn er bijvoorbeeld een aantal van. Vraag me af waarom ik nog tijd steek in het maken van flows met daarna de onzekerheid dat de apps die ik gebruik vanaf volgende week niet meer ondersteund of ge-updatet worden. Advies aan Homey, verwijder deze apps of repareer ze. Op deze manier geeft het frustratie en schrik je klanten af.

Community developers verdienen niks met het ontwikkelen van apps. Sterker nog, het “nieuwe verdienmodel” van Homey Cloud betekent zelfs dat ontwikkelaars moeten betalen om apps voor Homey Cloud te mogen ontwikkelen. Dat is niet direct een goede motivatie om extra hard je best te doen als ontwikkelaar.

1 Like

Mmm vreemd, ik heb n andere ervaring.

  • Ziggo Next kan sinds kort via IR
    Kies “Pace DCR”
  • Chromecast doet het prima
  • LG TV doet het prima als IR apparaat, er is ook een LG webOS app (via wifi)
  • Google TTS werkt prima.

ik heb nog zon homey liggen mocht iemand m willen.. heb er een jaartje misschien anderhalf plezier van gehad en sinds dien is t alleen maar berg afwaarts gegaan met homey. Zeker als je een eerste versie hebt zoals al aangegeven flows die uit t niks niet meer lekker lopen, ontwikkelaars die moeten betalen om voor dit onding te ontwikkelen? tuurlijk gaan bedrijven dat niet doen voor zon klein markt aandeel dat homey maar heeft die word nu ingehaald door de grotere spelers die ook flows en dergelijke mogelijk maken.

Het einde van homey is in zicht :slight_smile:

(edit… zelfs t forum kan de ’ niet eens aan lol)

Je kan hem gratis opsturen naar de Amstel Tuinbar. Ik kan er wel iemand blij mee maken.

Ja, je mag m ook naar de Kawa garage sturen!