Homey updates

Hoi!

Waar kan ik informatie over de laatste Homey update vinden? Ik gebruik zoekfunctie van forum, maar helaas zonder resultaat.

Mijn homewizard Watermeter wordt niet meer gevonden door Homey. Ongeveer sinds de update, vandaar dat ik wil kijken wat er veranderd is.

Thanks!

Er is een link waar je kan zien wat er veranderd is, maar of je daar veel mee opschiet weet ik niet.
Homey Pro (Early 2023) Changelog | Homey

1 Like

Dank voor de link, gek dat hij zo slecht vindbaar is.
Je zou verwachten dat link bij de notificaties zit van de update.

Overigens heb je gelijk, ik schiet daar momenteel niet veel mee op, maar wellicht had er wat info tussen kunnen staan.

Als je in de Homey app naar Instellingen → Updates gaat staat daar vaak ook info over wat een update inhoudt (als die er op dat moment is).
Overigen vond ik de Homey changelog site ook als ik bijv. Google op “homey update” (zonder aanhalingstekens)

Het kan zijn dat je watermeter een ander IP adres had gekregen. Homey is geen ster in het terugvinden ervan.
Reserveer in je DHCP server (meestal je router) altijd IP adressen van Homey en de gekoppelde netwerk apparaten.

Voor nu zou het herstarten van je netwerk apparaten zoals router & eventuele access points het probleem moeten verhelpen.
Zie de info op de Homewizard app store pagina, en de 1e post van het HW app topic.

Het IP adres was niet gewijzigd, had hem al een vast IP gegeven binnen het netwerk. Ik kan slecht omgaan met willekeurige IP adressen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het gekke is dat de watermeter na 4 dagen offline te zijn geweest binnen Homey, zojuist weer online is gekomen. Het verstuurt weer data. Ik heb in de tussentijd niets aangepast. Het apparaat is in Homewizard altijd die tijd wel actief gebleven.

Bedankt voor je reply.

1 Like