Ik heb twee gekke vragen misschien en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar een flow voor het uitlezen van mijn Homewizard (heb stroom inzicht en zonnepanelen, nu zou ik dus 1 grafiek willen zien).
Daarnaast ben ik op zoek naar een flow die het mogelijk maakt om 2 IR panelen bij elkaar op te tellen wanneer die stroom gebruiken. Kan wel stroom direct zien van 1 van de twee, maar ik wil ze graag bij elkaar optellen en dat in een grafiek zien.
Is er iemand die mij hiermee een beetje op weg kan helpen, of helemaal Dank jullie wel alvast.
In beide gevallen zou ik een Advanced Vitual Device aanmaken met de app Device Capabilities App voor Homey | Homey
In het virtuele device definieer je 3 numerieke velden. 1 voor de zonnepanelen, 1 voor de stroommeter en de derde voor de som van de twee. De eerste 2 velden “reflecteren” de zonnepanelen en de stroommeter. Tevens geef je aan dat voor het derde veld Insigh grafieken gemaakt moeten worden.
Evenzo voor de 2 panelen.
En hoe heb je hem verder gemaakt @Marco_Dijkstra ?
Het lijkt me interessant om te zien hoe je dat verder gemaakt hebt. Is dit dan zonder apps, die je moet installeren? Ik gebruik het liever zo met een flow, of zo.
Heb je een groter voorbeeld dan alleen dit plaatje?
‘die je homey bedienen’ klinkt heftiger dan het is.
Ze hebben toegang tot zaken omdat je die nu eenmaal wilt gebruiken in een flow…
't is geen Temu app die zelf dingen gaat doen…
Als het vermogen veranderd (p1) en mijn zonnepanelen leveren energie (>1W) dan wordt het verschil berekend (zonnepanelen minus minus p1) wat het net op gaat en wat mijn panelen leveren. dat is dan, op dat moment, mijn netto verbruik in huis.
Dat kan ik dan zien in een virtueel device of in een grafiek.