Homey start niet meer op

Dag allemaal,

2 dagen geleden heb ik ons wifi wachtwoord aangepast.
Met de recovery mode telde Homey netjes van 10 naar 0 en kon ik direct verbinding maken en het wifi netwerk kiezen en het nieuwe wachtwoord invullen.Toen Homey vroeg om ook een backup terug te zetten klikte ik op Ja.
Maar tijdens het terugzetten van de backup heeft per ongeluk iemand de stekker uit de router getrokken en was de wifi verbinding onderbroken. Als ik nu probeer de Homey op te starten zie ik geen kleur op de ring , maar als ik de stekker eruit haal hoor ik wel de speaker heel kort.
Ik heb een 3amp adapter, en ook al een andere usb kabel gebruikt.
Hoe kan ik de Homey weer actief krijgen? Hulp is welkom.

Ik zou denken: precies hetzelfde proberen. Dus in recovery mode en backup terug zetten.

1 Like

Dag Robert, bedankt voor je reactie.
Maar de Homey geeft geen kleur tijdens het opstarten. En zover ik weet als de Homey niet opgestart is kan je de Homey ook niet recovery krijgen.
Ik had ook een ticket bij Athom aangemaakt. Hier krijg ik al te horen dat als hij niet in recovery kan komen hij opgestuurd dient te gaan worden.

Probeer het gewoon eens door de led ring te negeren:
Start Homey, wacht een minuutje, zet dan Homey op zijn kop.
Kijk na een halve of hele minuut of je Homey kunt vinden, als je weer ‘nieuwe Homey toevoegen’ kiest in de app.

Dag Peter, helaas ook als ik de ring negeer geen gewenst resultaat. Ik het een RMA gekregen van Athom en ga hem gratis ter reparatie aanbieden. Ik zal julie laten weten hoe het verder afgehandeld is.

2 Likes

Hallo, helaas kreeg ik te horen dat de Homey toch echt niet meer werkte en niet meer te repareren was.
Toen maar direct een nieuwe aangekocht. Deze is ondertussen geleverd en ben druk met alle apparatuur weer aan te melden.

Bedankt voor alle tips. Tot de volgende keer.

2 Likes

Ik heb sinds een goede week een Homey pro,

Het instellen van de Homey ging goed, nadat ik wel 6 keer moest proberen via bluetooth verbinding te krijgen met de Homey.

De Homey heeft een week goed gefunctioneerd tot afgelopen woensdag.

Toen is de led-ring rood gaan knipperen. Ik heb op de website van Homey gekeken wat dit betekend, daar stond dat:

Rood ademen - Homey Pro is gecrasht, het zal automatisch opnieuw opstarten. Als dit blijft gebeuren, probeer dan de firmware te herstellen met behulp van de USB-tool.”

Ik heb de Homey een dag aan de stoom laten staan.

Na deze dag was er niets veranderd, dus heb ik de Homey aangesloten op de PC om met behulp van de USB-tool de Homey te voorzien van de nieuwste software.

Ik moest wel na schatting 10 keer aansluiten voordat het programma opstartte (BCM2711 Boot) en bij de 4 keuze mogelijkheden uitkwam*.*

Toen ik de nieuwste software erop had geïnstalleerd heb ik de Homey weer aangesloten op stroom, de led-ring begon wit te draaien en vervolgens knipperde hij een keer rood en ging weer wit draaien.

Ik heb de Homey 3 uur zo laten staan maar er veranderde niets.

Heb vervolgens de Homey gereset doormiddel van 30sec onder de Homey op de resetknop te drukken. Toen startte de Homey nog niet op. (wit draaiende ring en een keer rood knipperen)

Vervolgens via USB-tool de Fabrieksinstellingen teruggezet.

Dit is alles wat ik geprobeerd heb.

Wat kan ik nu nog doen om de Homey weer te laten werken? Of is de Homey stuk na een week?

Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken!

Groeten Tom

Klinkt als een slechte USB-C kabel, probeer die eens te vervangen.

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb een andere usb-kabel gebruikt nu starte de USB-tool wel gelijk op.
Vervolgens heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet.

Ik heb vervolgens de Homey losgemaakt en weer aangesloten op de voeding.
De Homey start nog steeds niet op. LED-ring blijft maar wit rond draaien en eens in de paar minuten knippert hij rood en gaat dan weer verder met wit ronddraaien.

De usb-label is dus niet het echte probleem, er is iets anders aan de hand met mijn Homey, maar wat?

Al een andere voedings-adapter geprobeerd? 5.2 volt

JPe4619 bedankt voor het advies,

Had de ladder van de telefoon 25w er al op aangesloten, dit werkte ook niet.
Ik zal morgen op het werk mijn laptop-oplader meenemen, deze heeft ook een USB-c aansluiting en zal wel meer vermogen hebben.

Dan hoop ik dat dit lukt

Even ter info, 25W heeft niets van doen met 5.2V
En de gemiddelde telefoon lader levert 5.0V

1 Like

Ik neem aan dat de voeding genoeg vermogen bij 5.2v moet leveren. Maar Maakt die .2 volt echt uit? Dan heeft een mindere kabel al zeker invloed hierop. Dus bij 5v wordt homey instabiel?

Volgens mij zit er ergens op een verkeerde plek een diode die voor een spanningsval zorgt, en dat je bij 5V nog maar 4.7V of zo overhoudt voor Homey.

1 Like

Niet per sé instabiel, maar in het geval van problemen en troubleshooten, kun je het beste de laatste richtlijnen aanhouden.

Het voltage verlies komt vooral voor i.c.m. een ethernet dongle.
Inclusief kabelverlies krijgt Homey dan nog net aan 5,0V.
In het begin werden er nog 5,0V adapters uitgeleverd, en toen bleken Homey’s steeds maar CPU kloksnelheid terug te schroeven vanwege een te laag voltage.

1 Like

Zou mooi zijn als er een systeem trigger is die vuurt wanneer de cpu spanning onder 5v komt

Ik heb het ook nog geprobeerd met de oplader van mijn laptop maar dit had ook geen effect.
Heb nu mijn vraag doorgezet naar Homey Support.

Ik hoop dat zij mij een passende oplossing kunnen geven.

Tot nu, allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!

De SysInternals app kan detecteren wanneer de CPU geknepen wordt (als gevolg van lage spanning).

Geweldig.deze gaat op de lijst met pluspunten

1 Like

Is dit probleem onlangs verholpen, want ik heb exact hetzelfde als ik het zo lees