Homey start niet meer op

Dag allemaal,

2 dagen geleden heb ik ons wifi wachtwoord aangepast.
Met de recovery mode telde Homey netjes van 10 naar 0 en kon ik direct verbinding maken en het wifi netwerk kiezen en het nieuwe wachtwoord invullen.Toen Homey vroeg om ook een backup terug te zetten klikte ik op Ja.
Maar tijdens het terugzetten van de backup heeft per ongeluk iemand de stekker uit de router getrokken en was de wifi verbinding onderbroken. Als ik nu probeer de Homey op te starten zie ik geen kleur op de ring , maar als ik de stekker eruit haal hoor ik wel de speaker heel kort.
Ik heb een 3amp adapter, en ook al een andere usb kabel gebruikt.
Hoe kan ik de Homey weer actief krijgen? Hulp is welkom.

Ik zou denken: precies hetzelfde proberen. Dus in recovery mode en backup terug zetten.

1 Like

Dag Robert, bedankt voor je reactie.
Maar de Homey geeft geen kleur tijdens het opstarten. En zover ik weet als de Homey niet opgestart is kan je de Homey ook niet recovery krijgen.
Ik had ook een ticket bij Athom aangemaakt. Hier krijg ik al te horen dat als hij niet in recovery kan komen hij opgestuurd dient te gaan worden.

Probeer het gewoon eens door de led ring te negeren:
Start Homey, wacht een minuutje, zet dan Homey op zijn kop.
Kijk na een halve of hele minuut of je Homey kunt vinden, als je weer ‘nieuwe Homey toevoegen’ kiest in de app.

Dag Peter, helaas ook als ik de ring negeer geen gewenst resultaat. Ik het een RMA gekregen van Athom en ga hem gratis ter reparatie aanbieden. Ik zal julie laten weten hoe het verder afgehandeld is.

2 Likes

Hallo, helaas kreeg ik te horen dat de Homey toch echt niet meer werkte en niet meer te repareren was.
Toen maar direct een nieuwe aangekocht. Deze is ondertussen geleverd en ben druk met alle apparatuur weer aan te melden.

Bedankt voor alle tips. Tot de volgende keer.

2 Likes