Homey niet in recovery mode

Hallo allemaal, ik probeer voor een kennis zijn homey weer aan de praat te krijgen.
Homey start met een oranje ring en na verloop van tijd wordt dat de rainbow ring.
Met Okay homey krijg ik de reactie oops de server kan niet worden bereikt.
Bij het op de kop houden begint er geen countdown en ook komt er geen wifi hotspot homeysetup beschikbaar.
Als laatste heb ik homey op de kop gestart om te zien of er een paarse ring zichtbaar wordt maar dat is niet het geval, homey start tot en met de rainbow ring.

Heeft iemand een idee hoe nu verder?

Mvg,
Vincent

Klinkt als een defecte wifi-chip of antenne? Ik neem aan dat je Homey niet kan bereiken via de webinterface en dat Homey net zichtbaar wordt in de router? Dan kan je het beste een mail sturen naar support@athom.com

Moet je niet Homey normaal starten en pas na 10sec op zijn kop houden om in recovery te komen? :thinking:

30

Ik maak uit de OP op dat Homey pas op haar kop wordt gehouden als de rainbow zichtbaar is. Dat moet ook gewoon werken… En Homey zou dan ook gewoon zichtbaar moeten zijn in de router.

Dus…

Zou inderdaad moeten, maar er lijkt toch iets mis te gaan dus het lijkt me veiliger/makkelijker om hem bij het booten naar recovery te zetten.

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb zoals voorgesteld ook geprobeerd om 30 a 35 seconden na het starten homey op de kop te houden. Helaas ook zonder resultaat, hij boot gewoon door naar de rainbow ring en er komt geen hotspot beschikbaar om te connecten.

Gr. Vincent

ps. ik denk niet dat ik de webinterface kan bereiken als homey niet in mijn netwerk zit, of zie ik iets over het hoofd?

Als je Homey niet in je router-tabel ziet, dan niet. Als je Homey wel ziet als aangesloten apparaat dan is de wifi van Homey niet kapot. Dus dat is de plaats om te checken… Welke firmware-versie zou er op deze Homey moeten staan?

Aangezien het de Homey van een collega is veronderstel ik dat hij niet op je wifi zal zitten, je geraakt immers niet in de recovery om hem te verbinden.
Wat was het oorspronkelijke probleem dat je collega ondervond?
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om bij hem langs te gaan en daar te kijken wat de Homey doet?

Homey is nooit geconnect geweest met mijn netwerk, firmware versie weet ik niet, ik kreeg hem toegeschoven met de opmerking “krijg jij deze weer aan de praat?”

Hij is verhuist en wil nu een factory reset doen om hem met de nieuwe wifi te verbinden.

Gr. Vincent

Allen bedankt voor jullie support, ik heb 7 januari ook nog een mail gestuurd naar Homey support maar helaas tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Voor mij zelf dus geen Homey aankoop want nul support van het bedrijf zelf.

Gr. Vincent

Geen Homey want “nul support” omdat ze deze week heel druk waren met re-stocking of dat er wellicht een spam-filter iets raars heeft gedaan?

Mijn mail is geacepteerd door de google mail server, dat is namelijk hun mail exchanger.

athom.com mail exchanger = 10 aspmx.l.google.com.
athom.com mail exchanger = 20 alt1.aspmx.l.google.com.
athom.com mail exchanger = 20 alt2.aspmx.l.google.com.
athom.com mail exchanger = 30 aspmx2.googlemail.com.
athom.com mail exchanger = 40 aspmx3.googlemail.com.

Geen probleem dus met een spam filter want dan was mijn mail niet geaccepteerd.

maillog:Jan 6 20:09:41 roadkill postfix/smtp[28873]: 37FD44202026: to=support@athom.com, relay=aspmx.l.google.com[74.125.143.26]:25, delay=0.63, delays=0.02/0.02/0.22/0.37, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 OK 1546801829 r2-v6si2585799ejn.298 - gsmtp)

Ik mijn maillog is geen poging te vinden dat ze mij hebben willen terug mailen.
Ze zullen dus wel zo druk zijn geweest met re-stocking dat support leveren ondergeschikt was.

Mvg,
Vincent

Het is een klein team en ze hebben gewoon heel veel werk.
Ik heb 8 dagen geleden ook een antwoord gestuurd op een support-mail waar ik nog geen antwoord op gekregen heb (vorige antwoorden gingen wel heel snel).
Wil niet zeggen dat ik daardoor mijn Homey al verkocht heb of zo :smirk:

1 Like

Zullen we een klein beetje bij het onderwerp blijven?
Misschien is het een id om @Bram te taggen zodat hij volgende week misschien even kan checken of de mail is aangekomen?

@VincentXL Zou je mij een pm kunnen sturen met je e-mailadres? Dan kan ik dit even voor je gaan uitzoeken

Is het inmiddels al gelukt om de Homey in recovery te krijgen? En zo ja, op welke manier?

Het is nog niet gelukt Koos, ik probeer @Bram een pdf en een linkje naar mijn OneDrive te mailen voor de gemaakte filmpjes maar die lijken niet aan te komen. Zojuist een test mail naar support gestuurd en daar krijg ik wel een automatische reply op terug.

Gr. VincentXL

1 Like

Mijn Homey blijft ook maar in de paarse ring hangen. Opstart is oranje en daarna naar paars. Volgens documentatie is dat updaten… Daar doet ie nu al meer dan 12 uur over… Wat nu?