Homey / somfey

Ik heb met de Homey beta een flow gemaakt om op een bepaalde tijd na zonsonderdgang de lampen aan te zetten en de jaloeziën te sluiten. Alles op hetzelfde moment. Toch sluit 1 van de jaloeziën niet altijd.
Kan het zijn omdat ik alle commando’s op hetzelfde tijdstip geef en moet ik dat wisselen. Of is het handiger om meerdere flows te maken ipv alles in 1 commando te zetten. Geen idee hoe Homey omgaat met meerdere commando’s.

Verder super tevreden, hopelijk komen apps als Ring ook snel beschikbaar in de beta.

Slecht. Daarom is een veelbekende workaround het toevoegen van vertraging tussen de verschillende kaarten (eerste kaart geen vertraging, tweede kaart 1 seconde vertraging, derde kaart 2 seconden vertraging, enzovoort).

Gebruik je de Somfy RTS-app of de Tahoma-app?

De Somfy RTS app.

Ik gebruik ook Somfy RTS. Komt bij mij ook wel eens voor. Vooral onregelmatig.
Oplossing is om opdrachten met tijdverschil te laten uitvoeren, als al aangegeven door RobertKlep en/of het geven van dubbele opdrachten in je flow, ook met iets van tijdverschil.
En verder valt er wel mee te leven :yum:

Hier ook wel eens last van met Somfy RTS. Heb ook de opdrachten er dubbel in gezet met vertraging. Voor het geval dat.