Homey pro is gestart kaart werkt niet

Hallo Allemaal,

Ik heb een flow gemaakt waarin ik sockets wil inschakelen na een spanningsuitval. Hiervoor maak ik gebruik van de “als” kaart “systeem” → “homey pro is gestart”. Wanneer ik op de testknop druk werkt alles. Maar als de spanning eraf gaat en daarna er weer op. Dan start de homey wel weer op, maar wordt deze kaart niet getriggerd en dus de sockets niet ingeschakeld. Gebruik ik de verkeerde “als” kaart? Het klinkt wel als de juiste…

mvg, bart

Weet je zeker dat de ALS kaart niet werkt, en dat het niet ligt aan de DAN kaart(en)?

1 Like

Ja, als ik op de play knop druk (simulatie) dan werkt het wel zoals het hoort. Ik heb er ook een vertraging ingebouwd van 2 minuten. Om te voorkomen dat de homey sneller opstart dan de rest van het netwerk.

Doe eens “ALS Homey Pro is gestart DAN stuur een notificatie”.

1 Like

Wellicht is de bij de sockets behorende app dan nog niet gestart. Dan kunnen ze het "zet aan’ commando letterlijk nog niet aannemen.

De app SysInternals heeft deze handige, meer op de praktijk gerichte trigger:

Andere optie, zonder SysInternals app:
laat de sockets vertraagd inschakelen, na 15 minuten of zo (kwestie van uittesten). Zo laat je de flow wachten zodat ondertussen de bijbehorende app gestart zou moeten zijn.

2 Likes

Ok ik had er al twee minuten in staan. Zal hem nog eens wat langer instellen. Dat leek me wel genoeg

Mijn Pro 2019 is pas na ruim 'n half uur klaar met opstarten van alle apps :rofl:

Trouwens, bepaalde sockets hebben een instelling wat de staat moet zijn na stroomuitval: uit / aan / laatstbekende staat

Schrale troost, heeft bij mij ook nog nooit gewerkt (v2016).

Een half uur? Dat is niet best… Maar ik wil de aansturing van de sockets op 1 plek doen. Anders heb ik een aansturing vanuit homey en de sockets en raak je het overzicht kwijt. Maar dat zou wel het probleem kunnen oplossen inderdaad.

Heb een Pro 2019 met 30 apps, waarvan sommigen behoorlijk wat tijd nodig hebben om op te starten