Flow handmatig starten

Ik heb sinds 2 weken de Homey Pro en ben redelijk tevreden (m.u.v. het feit dat er maar 40 Zigbee apparaten kunnen worden aangestuurd - ik heb er meer dan 100 en moet dus alsnog Hue bridges erbij blijven gebruiken - jammer, maar geen ramp).

Maar één ding is me niet duidelijk: hoe kan ik een flow op het homescherm zetten die ik handmatig wil starten. Bijvoorbeeld ‘ergens tijdens de avond wil ik graag een aantal lampen aanzetten en de bel uitzetten’. Uiteraard kan ik een tijdstip aangeven zodat het automatisch gebeurt, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik wil gewoon op een knop op het home-scherm kunnen drukken om die flow te activeren. En dat geldt ook voor mijn Apple Watch waar ik die flow dan mee kan starten.
Eigenlijk wil ik dus iets in de geest van : ALS in home op knop ‘Avond’ is gedrukt, DAN ‘lichten aan en tv aan’.

We kan me zeggen hoe ik dat moet doen?

Flows die je “favoriet” maakt worden op het home scherm getoond.

Dag Robert,
Dat snap ik; op die manier kan ik elke bestaande flow op mijn home scherm zetten. Maar dat betekent niet dat die flow ook wordt gestart als ik erop druk. Als ik bijvoorbeeld een flow heb die 's avonds om 20;00 uur moet starten, dan zal deze niet starten omdat ik die op het home scherm heb staan en erop druk als het 16:00 uur is. Ik wil echter dat de flow die ik maak, meteen start als ik er op het home scherm op druk.

Heb je dat al geprobeerd…?

Bij de ‘als’ kan je een handmatig kaartje toevoegen. Als > Flow > Als de Flow is gestart.

1 Like

Super - dit werkt prima.
Grote dank.