Nieuwe gebruiker

Hallo, sinds vrihdag heb ik een Homey (2016). Ik heb inmiddels via een flow mijn kaku-bel werkend (als er aangebeld wordt krijg ik een melding op mijn telefoon). Wat niet lukt is om een flow op te starten via spraak. Heeft iemand tips ( de microfoon van de Homey staat aan, hij hoort me ook, maar start de flow niet op)?
Dank alvast

Welkom Riebert. Zoek even op deze community, spraak werkt sinds kort helaas niet meer.

https://community.homey.app/search?q=homey%20speech

Koppelen aan google / alexa en de flow als fav flow aanmerken, dan werkt het. Uiteraard niet met de interne microfoon. Dat kan je niet ontgaan zijn natuurlijk… daar is inmiddels zo veel over gesproken hier op het forum dat met een zoekopdracht heel direct naar boven komt.

Hallo Peter,

Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels gezien op het forum gezien dat het niet werkt… dat brengt me op de vraag hoe ik flows kan starten zonder spraak (ik wil namelijk Google liever niet mee laten luisteren …).
Ik wil bijvoorbeeld graag alles uitschakelen (licht, tv, verwarming) als ik naar bed ga. Hoe start ik zo’n flow (ik denk dat het me wel lukt om de flow te maken)?

Riebert

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Dan heb je een andere trigger nodig. Je kunt daarbij denken aan een tijdstip. Of een fysieke knop. Wat voor flow hebben we het over?

Je kan een virtuele schakelaar maken die je als trigger kunt gebruiken voor een flow. Je zal dan wel eerst via instellingen ----> experimenten -----> virtuele apparaten moeten aanzetten

Hallo Yvar,

En hoe maak ik dan een virtuele schakelaar? Ben echte beginner…

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Als je die optie hebt aangezet kies je daarna bij apparaat toevoegen voor homey en kan je een knop toevoegen

image image

image image

dank voor de feedback! Heeft me geholpen