Spraak aansturing

Na veel wikken en wegen vandaag de Homey laten komen, voornaamste rede was de hoeveelheid communicatie protocollen.

Nu wil ik door middel van spraak de homey gaan besturen, maar hij lijkt helemaal nergens op te reageren (early 2019 versie) gekoppeld aan google en alexa ook zonder resultaat. Kan ook nergens een optie vinden om de microfoon in en uit te schakelen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Er zit geen microfoon meer in :joy:

Ik heb een volledige zaterdagmiddag tegen mijn Homey zitten praten terwijl er helemaal geen microfoon in zit.

Gebruik ff de zoekfunctie. Er zijn alternatieven via oa Siri.

Ook ik was lichtelijk verbolgen maar dat is heel snel omgeslagen :blush:

Erg jammer om te lezen, veel reviews gezien waar deze nog wel inzat. dan gaat hij morgen maar terug naar de winkel en dan toch maar kiezen voor de google Home. Want de microfoon sturing is voor ons echt een PrƩ

Deze al gelezen?

Als je even wat zoekt en leest op dit forum dan kom je er vanzelf achter dat je een week later zwaar teleurgesteld had geweest omdat je elke opdracth tot vervelens toe had kunnen herhalen met telkens hetzelfde antwoord: ā€œik begrijp niet wat je bedoeltā€. Dus je mist die (niet meer) ingebouwde microfoon echt niet.

2 Likes

Ik snap niet waarom er soms zo negatief gesproken wordt over dit onderwerp.

Ja, ik was ook een beetje geschrokken en had geen verwachtingen omtrent de mogelijkheden om mijn Homey 2.0 (Pro) aan te sturen via spraak na het lezen van sommige posts op dit forum. Ik had al zeker geen verwachtingen nadat ik gelezen had dat voor mijn (Belgische) locatie, zelfs het Nederlands via de Google Home een probleem zou zijn.

Wel, ik draai ondertussen 3 Google Home systemen met een centrale Homey 2.0 en ik kan die laatste perfect via Nederlandse commandoā€™s laten werken. Ik vraag Homey om alles klaar te maken om te gaan slapen en ook om hetzelfde te doen om op te staanā€¦ en telkens wanneer ik dit doe ben ik toch weer blij dat ik dit systeem gekozen heb.

Tja, er zijn wel enkele haken en ogen aan het hele verhaal en het vergt wat ā€˜trial and errorā€™ handelingenā€¦ maar het is echt niet zo negatief als wat er in sommige posts wordt voorgesteld.

Mis ik de microfoon in de Homey? Ach, ik heb nooit een Homey 1.0 met microfoon gehad en dat bepaalt voor mij waarschijnlijk de norm, maar via mijn Google Home miniā€™s in 3 kamers, werkt dat even goed. Je moet inderdaad wel telkens met het commando ā€œHey Google vraag aan Homey omā€¦ā€ beginnen maar mijn flows zijn alvast zo opgezet dat ook dit geen probleem geeft.

1 Like

Die microfoon mis je inderdaad niet zoals hierboven vermeld. Ik heb een homey van 2018 en ik heb de microfoon ook uitgezet. De Google home werkt veel beter en werkt ook prima samen met de homey. Daarnaast gebruik ik voor de meeste acties eigenlijk simpele fysieke schakelaars zodat je niet telkens hoeft te roepen naar de Google home of erheen te lopen zodat ie je kan verstaan. De microfoon lijkt me een van de laatste dingen om negatief over te zijn.

1 Like

Vreemd, ik heb een Homey early 2018.
Op 1.5 werkte spraak eigenlijk best goed (vreemd genoeg luisterde ze 100% naar mij, mijn man wilde ze nog weleens negeren :joy:).
Na 2.0 was het eerst af en toe een drama, maar de laatste tijd doet ze het weer helemaal goed. (Mijn kleinzoon heeft het nu ook door en doet nu te pas en onpas lichten en tv aan :flushed:).
Dus hier is geen behoefte aan Google Home oid.

2 Likes

Ondertussen zal de topic starter @Snoopy1975 de Homey wel tetug gestuurd hebben denk ik.
Maar ik zou nooit voor alleen een google Home kiezen. Voor alles moet je een extra bridge aanschaffen.
Klik aan klik uit heb je een home center nodig
Philips heu een heu bridge
Tradfri van ikea een trafdri bridge enzā€¦

Dit breng een hoop kosten mee die je met homey noet hebt.
Dan zou ik kiezen voor Homey en voor de kosten die je bespaard van de bridge een google home mini kopen. Dan ben je nog steeds goedkoper uit en heb je een veel uitgebreider systeem.

Maar goed ieder zijn ding. :grin:

Heb je een link?

Combinatie van homey en google home is inderdaad een goede optie, misschien dat die later dit jaar nog eens komt :wink: voor nu is met dat net teveel

Voor nu heb ik hem terug gestuurd en vandaag home geinstalleerd met een ics-2000 hub van klikaanklikuit. Nu doen de eerste zaken het. Nu met en met zaken bij kopen en uitbereiden.

Bedankt voor jullie reacties.

Uhhh google home mini :joy:

Wellicht een wat late tip. Homey 2e hands kopen.
Maar geloof me. Spraak is drama. Hier staat het ook uit
(Mede door mijn 4 jarige dochter die ontdekt had dat Homey ook op haar reageertšŸ˜‚)

2 Likes

Je kan heel veel bridges kopen voordat je aan de 399ā‚¬ van de Homey Pro zit.
Inmiddels heb ik best veel teleurstellingen wat betreft Homey en had ik mijn centjes liever anders uitgegeven. Als je ook maar een klein beetje handig bent, kom je met een Raspberry Pi met Domoticz verder en ben je goedkoper uit.#terugswitchen

Hallo allemaal,
Ik heb de early 2016 Homey, 1e versie met microfoon, alles werkte tot de laatste update naar 4.0.1, meer mensen last van?
Heb aardig wat flows die spraak gestuurd zijn, als ik in de app de flow test werkt het wel, is echt een spraak issue.

Had al tijdje geleden een Google home mini gekocht maar die krijg ik met geen mogelijkheid werkend ondanks de tutorials van het forum.

Kortom, ik wil mn spraak terugā€¦

Via Homey werkte het gewoon goed, met gh krijg ik het met geen mogelijkheid werkend, dus liefst via Homey natuurlijk.

1 Like

Even checken onder instellingen/experimenten of je spraak niet is uitgezet door de updateā€¦

Was idd het eerste waar ik naar keek, helaas, staat wel aangevinkt
Homey luistert, gaat wit ronddraaien om dan weer naar normale led ring te gaan zonder commando uit te voeren.

Dan zou ik dit bij Athom support melden. Misschien dat ze iets kunnen zien aan de diagnostische dump.

Dan ga ik dat vandaag in gang zetten, thanks iig voor het meedenken, als iemand anders ondertussen wat te proberen heeft voor me, hou ik me aanbevolen.

1 Like