Homey praat ineens

Ik weet dat het spraakgedeelte van Homey niet werkt. Heb het ook nooit gebruikt. Homey ongeveer een jaar in bezit. Homey Pro 7.0.0
Zit ik vandaag met iemand aan de telefoon een gesprek te voeren zegt Homey vanuit het niets, " ik heb het niet goed verstaan".
Hiervoor werd ook nog iets gezegd maar dat heb ik niet begrepen.
Wie kan mij vertellen waardoor Homey ineens werd getriggerd?
Hallo Homey of hey Homey of zoiets werkt niet.
Ik heb ook geen Google, Alexa of wat dan ook in huis.
Gebruik helemaal geen spraakopdrachten.
Ook niet op de telefoon of tablet.
Ben benieuwd

Homey spreekt je wel eens toe, luisteren zou niet meer werken per april j.l.
Om erachter te komen wat Homey zei (voor toekomstig geklets), heb ik deze flow.

Wel interessant, aangezien de Homey Pro helemaal geen microfoons heeft… :thinking:

Maar indien je toevallig nog de originele power supply gebruikt: vervang die eens voor iets beters. 5V, minstens 2A (maar liever wat meer).

@Peter_Kawa
Dat kan ik even proberen inderdaad. Misschien dat ik dan weet wat er precies is gezegd. Al heb ik er misschien weinig aan om te weten wat ze zegt. Maar kan misschien altijd van pas komen.

1 Like

@robertklep
Ik heb nog steeds de originele adapter in gebruik. Ik heb verder ook nog geen problemen met andere rare dingen.
Maar ga in elk geval een adapter bestellen.
Äls hij binnen is wacht ik nog even een weekje om te kijken of het weer gebeurd.
Dan ga ik heb omwisselen met de originele adapter. Of het wel of niet gebeurd maakt niet uit.

Kijk maar uit met die adapters er zit volgens mij geen beveiliging op. Ik heb weleens homey opgeblazen terwijl het een 5v USB lader was.

En welk type, merk, model heb jij het over? Die moet ik dus niet hebben.

Wow… there’s no overvoltage protection inside Homey? It only relies on the protection level of the power adaper?

Ik weet ook niet hoe het kan het was een 5volt 3
ampere en 9v 2 ampere maar hij schakelt toch automatisch ? misschien was die 3 ampere te veel van het goede ?

I also don’t know how it is possible it was a 5volt 3
ampere and 9v 2 ampere but it has to be
switches automatically ? maybe that 3 amp was too much of a good thing ?

Die 3 ampere is maximaal wat de voeding kan leveren, niet wat het uit stuurt naar het apparaat, Homey haalt nooit deze 3 ampere.

De voltage mag ook niet veranderen tenzij het apparaat aangeeft dat het een hogere voltage aan kan, Homey heeft deze chip in zijn geheel niet om dit aan te geven, dus de voeding zal nooit naar een hogere voltage kunnen, dit staat gewoon in het USB snel laad standaard, wil natuurlijk niet zeggen dat een chinees product hier aan houdt, ook niet dat het de maximale amperage die het aan kan ook echt aan kan.
Conclusie is dus gewoon, koop nooit (super) goedkope Chinese usb laders, tenzij je natuurlijk graag brand hebt in je huis, houdt er rekening mee dat deze voeding 24/7 spanning zal gaan leveren!

1 Like

Oke dus toch gek dat mijn homey niks meer deed na een ptp. En nee dit is geen Chinese Ali adapter het is toch van een normale Nederlandse shop. Maar ik houd het voorlopig bij de gewone adapter die van homey is tegenwoordig volgens mij net zo goed.

Dus een standaard usb adapter van 5V en tussen de 2A-3A moet gewoon goed gaan. Zolang hij geen andere uitgansspanning heeft kan er ook niet plotseling opgeschaald worden naar een andere uitgangsspanning.

Ik heb dit ook pas geleden gehad, daarentegen heb ik wel Google gekoppeld. Ik heb daarom ook geen gedachten gehad dat dit raar zou zijn, tot ik nu dit bericht lees.

Kijk, ik heb precies hetzelfde!
Hij zegt iets over ‘locatie’ maar nog geen idee wat :slight_smile:

Ik ga de logging starten zoals hier omschreven door @Peter_Kawa ; bedankt!

1 Like

Misschien kan Homey je locatie niet vaststellen. I.c.m. de geofence functie is het sowieso handig om je locatie handmatig op de kaart te zetten en “Vind Homey’s locatie automatisch” uitschakelen.
Je vind het in de phone app via …Meer > Instellingen > Locatie

Bij mij heb ik inmiddels de oorzaak gevonden.
In mijn enthousiasme een IFTT flow ingesteld wanneer de ISS over komt :slight_smile:

Deze flow of koppeling is alleen niet goed zichtbaar in homey. Voor de logging van @Peter_Kawa was het eigenlijk helemaal niet zichtbaar behalve in IFTT zelf. Enig idee hoe je dit wel zou kunnen monitoren?

1 Like

Log kaartjes gebruiken voor alle flows!
Begin bij "Nog een tip":