Homey reageert niet op 'ok homey'

Op allerlei manieren heb ik geprobeerd om Homey 'wakker ’ te roepen maar het lukt me niet. De ledring veranderd niet van kleur en homey praat niet terug.

Hoi Alfred,

welke versie van de Firmware heb je geinstalleerd staan? In 2.0 is deze functionaliteit zover ik weet namelijk uitgezet

Heb je inderdaad 2.0, dan moet je even onder experiments de microfoon weer aanzetten.

Hoi Jeroen, ja ik heb 2.0 geinstalleerd staan. Maar ik kan in de (nieuwe? Ik heb mijn Homey net) software geen plek vinden waar je dit weer aan kan zetten

More->settings->experiments-> enable mic

Mic staat er niet?

Homey kort geleden aangeschaft?
De nieuwe hardware van Homey bevat geen microfoons meer.
Athom zal spraakbesturing niet verder ontwikkelen en gaat leunen op alexa/siri/google.

Zowel Homey (Early 2019) als Homey Pro hebben een hardware-update ontvangen. In vergelijking met eerdere herzieningen hebben we besloten om NFC en de microfoons te verwijderen omdat beide functies zelden werden gebruikt en de laatstgenoemde nooit aan onze hoogste kwaliteitsnormen voldeed.

Ja, zeer recent aangeschaft… Duidelijk, dank voor je reactie!

1 Like

Persoonlijk denk ik niet dat je het zal missen. Ik heb zo vaak ‘Ik begrijp niet wat je bedoelt’ gehoord dat ik ging twijfelen of ik er niet een vrouw bij had.

10 Likes

Hahaha, dan is het misschien beter voor m’n gemoedsrust idd

En daarnaast. Ik denk dat het juist de bedoeling is dat dingen automatisch moeten gaan. Heb al heel lang de microfoon uit staan (in de oude homey zit ie nog wel) en mis het niet. Alles gaat of via de telefoon of gewoon automatisch. Zoals bijvoorbeeld lampen aan rond zonsondergang etc.

Hahahahaha… goud dit…

alles via de telefoon: bedoel je daar via het touchscreen of bestaat er wel een voice functie in de nieuwe app ?

In de Athom app is geen voice functie ingebouwd.
Wel een chat functie.

Om toch gebruik te maken van spraakbesturing zou je op bv. IOS siri kunnen gebruiken door Homekit op je Homey te activeren.

1 Like
  1. hoe doe je dat ?
  2. wordt de Homey dan de HomeKit hub zonder dat je nog een AppleTV nodig hebt?

Je kunt hiervoor Homeykit als app installeren op je Homey, of je kunt onder “instellingen–>Experimenten” Apple Homekit activeren. Voordeel van Homeykit op dit moment is dat je apparaten kunt uitsluiten, waardoor bv. je Hue lampen (die reeds Homekit ondersteuning hebben) niet dubbel verschijnen in Woning app.

Zonder Homekit Hub (bv. een AppleTV of een iPad die altijd thuis ligt) is het inderdaad alleen maar mogelijk om hier lokaal gebruik van de maken.

Nee, die heb je nog altijd nodig als je “van buiten” je Homey via HomeKit wilt besturen.

Of via Http Siri aansturen! Heeft robert mij in ieder geval goed mee geholpen!

maar dan zou hij toch wel met google mini moeten werken? ik krijg er echt geen commando uit?

Goede dag,

Ik heb problemen met de google home mini en het inspreken van een boodschap

Het volgende is er aan de hand:

  • Ik heb een verbinding met google
  • Als ik commando’s in type of spreek via flows chat dan word alles netjes uitgevoerd?
  • Als ik spreek oke google homey ben je daar dan zecht de speaker ” ik ben er klaar voor kan ik iets voor je doen” maar als ik dan een boodschap inspreek dan gebeurt er niets!!
  • Als ik in de homey app naar instellingen ga, dan naar google assisent, dan verbinden doe, dan zie ik de link gekoppeld staan maar als ik dan verzenden naar apparaat de speaker selecteer dan zecht de speaker “homey reageert niet op dit moment probeer later op nieuw”??
  • Selecteer ik mijn mobiel dan krijg ik dezelfde boodschap op mijn mobiel

Graag een goed id??

Spraak heb ik niet zo veel moeite mee.
NFC vind ik wel een gemis.
Daar heb ik een aantal leuke functionaliteiten aan gekoppeld