Homey Pro inzetten in mini resort?

Ik gooi het in de groep en heb dit ook bij Homey support neergelegd wie weet komt er iets moois uit?

Zou een Homey Pro een oplossing kunnen zijn om de airco’s die onze gasten vaak onnodig aan laten staan op een gastvriendelijke manier in te zetten?

Het gaat om 18 verblijven verdeeld over 3 gebouwen waarbij de bedoeling is dit centraal te regelen.
Homey komt op een WiFi Mesh van TPLink waarbij de satellites met Cat6 zijn verbonden om zo een stabiel 2.4 5 en 7 GHz netwerk te krijgen en de homey devices willen we het Zwave plus van Fibaro toepassen.

Het is op tropisch Curaçao dus mijn vraag kan homey deze temperaturen aan? En kunnen we elk appartement als “zone” behandelen.?

Dan heeft iemand al ervaring met Button + Dit in combinatie met Homey?

Dank voor jullie energie om mee te denken
Groet Max

Homey wordt wereldwijd verkocht, dus ook op Curaçao denk ik.
Maar hij schijnt aardig heet te kunnen worden.

Al zijn er mensen die de heatsink niet voldoende vinden, dan kun je dit overwegen:

Sommigen hebben een nieuw deksel geprint met een roostertje boven de heatsink, verder niks.

.

Nah, gebruik ajb ethernet, nu het eindelijk kan met de Pro 2023!
Homey’s Wifi is nog steeds onbetrouwbaar, en voor jouw plan lijkt Homey via wifi sowieso een absolute no-go. In mijn ogen dan hè.

Hoe ben je tot die keuze gekomen? Het Z-wave protocol ‘an sich’ lijkt me wel een goede keuze, het is wel zaak het mesh netwerk goed op te bouwen.

Tja, waarom niet. Een kamer of een appartement als ‘zone’ moet geen verschil uitmaken.

Dit alles is slechts mijn mening :wink:

Hartelijk dank! Peter, Ja het is de bedoeling de HP23 bekabeld aan te sluiten! De add-on van ventilator is een goede tip!

Waarom Z-wave van Fibaro … ikzelf heb daar erg goede ervaringen mee en heb in mijn eigen ‘thuis situatie’ met diverse merken en mede dus ook protocollen. En is in mijn situatie gebleken (mits goede Mesh) het meest stabiele protocol.

Er zullen beslist nieuwe misschien betere? Producten op de markt zijn gekomen. Dat hoor ik graag maar een gast als ginny pig te laten functioneren is not done. Dat is de broodwinning :joy:. Vandaar dat ik redelijk conservatief denk.

Dank!

1 Like

Nu we toch bezig zijn … zou het zinvol zijn in elk appartement een homey bridge te plaatsen? Om zo de zwave etc stabieler te maken?

De homey Pro is op ethernet en er is een Mesh met TPLink x60 de onderlinge verbinding tussen de x60 3 stuks is bekabeld

Wat voor toegevoegde waarde heeft een homey bridge?

Max