Homey Pro, ik heb het geprobeerd maar ik geef het op

Hue kan evt. ook zonder de bridge :grimacing:

1 Like

Ook ik herken me niet in de meeste kritiek die ik hier lees. Ik ben geen programmeur of wiskundige, maar wel in techniek geïnteresseerd. KaKu, Hue, zigbee, z-wave, alles werk zeer probleemarm hier, sinds 2019. De eerste stappen met bestaand KaKu-spul ging heel soepel. Z-wave met Fibarospullen ook. De logica van de flows kost me soms wel wat puzzelen. Ik denk dat het voor mensen die alleen plug and play willen echt wel te lastig is. Mijn vrouw heeft geen enkele zin om zich erin te verdiepen, ook al zou ze het best kunnen: het moet gewoon werken. Met Homey gaat het niet helemaal vanzelf, maar als je een beetje puzzelen leuk vind is het met filmpjes en de community voor de meeste mensen echt wel te doen. Nu al meer dan 100 apparaten, van meerdere merken draaien op een hele berg simpele flows. Het loopt niet helemáál vlekkeloos, maar wel bijna. En de Pro kan ook buiten de cloud werken, wat ik belangrijk vind. Mooi dat hulp aangeboden wordt uit de community. Hopelijk gaat dat Wico helpen en kan hij gewoon nog jaren genieten van zijn Homey. Het zou maar zo kunnen lukken.

4 Likes