Homey Pro Early 2023 overleden

Helaas is mijn Homey Pro overleden. Ik zie alleen nog maar een rode ring. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd (waaronder de USB-tool) om hem te reanimeren maar niets heeft mogen baten. Ook heb ik dit al aan support gemeld maar na een week geen enkel teken van leven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken (ik heb inmiddels al wel een HA systeem opgetuigd maar ik wil ook mijn Homey weer terug al was het maar om hem te kunnen verkopen)? Is het zelf plaatsen van een Raspberry Pi CM4 module goed te doen?

Ik zou toch nog even wachten op waar Athom support mee komt.

Daarnaast: ik neem aan dat jouw Homey pas 2-3 jaar oud is. Je zou nog bij de winkel kunnen informeren naar garantie waar je hem gekocht hebt (als dat niet Athom is). Volgens mag je van een dergelijke smarthome hub verwachten dat die langer dan die termijn meegaat.

Ik heb hem in maart 2023 direct bij Athom gekocht dus hij is meer dan 3 jaar oud. Ik denk dat je toch wel mag verwachten dat hij minimaal zo’n 8-10 jaar mee moet kunnen gaan.

Bij defect lijkende Homey’s reageren ze vrij snel is mijn ervaring. Je krijgt in ieder geval dezelde (werk)dag een bevestiging en ticketnummer.
Heb je support via homey.app/support benaderd? Dat is de enige manier.
Spam box(en) ook doorgespit?

Ze reageren doorgaans niet op mailtjes.

Discussies over de garantie en coulance vwb een nieuwe Homey, zou je echt met support moeten doen.

Athom heeft het probleem goed opgelost. Nadat ik support had benaderd (bij mijn eerste keer hadden ze overigens ook al gereageerd maar de reactie had ik gemist) kreeg ik direct antwoord waarop zij mij, nadat ik nog enkele checks had gedaan, verzochten mijn overleden Homey op te sturen. De dag daarna is de Homey aangekomen en direct gecontroleerd waarbij werd vastgesteld dat hij inderdaad stuk was (eMMC geheugen). Als oplossing had ik de keuze uit een andere Homey (early 2023) of € 75,00 korting op een nieuwe Homey. Ik heb gekozen voor de eerste optie waarop de “nieuwe” Homey gelijk is opgestuurd. Ik moet zeggen dat de service van Athom prima op orde is. Kosteloos een Homey na 3+ jaar gebruik vervangen vind ik heel netjes. Ik weet dat ik daar juridisch misschien ook wel recht op had maar de meeste bedrijven hebben daar lak aan. Wat mij betreft 5 sterren voor Niels en Athom!