Homey Pro 201x - Firmware Updates

@Gerrit_Fikse & @Mikey72
Meldt dit iig bij Atom.



Ik heb geen problemen ondervonden met deze update, maar we gebruiken niet precies dezelfde apps.
Tuya Cloud werkt goed, maar ik heb nu maar 4 PIR-sensoren op Homey.
Je zou een flow kunnen toevoegen zoals ‘ALS Homey is gestart’ ‘DAN herstart app Tuya Cloud na 45 minuten’.
In het verleden loste een soft reboot, na de update, de meeste van deze problemen voor mij op.
Houd er rekening mee dat Homey (heel grofweg) ongeveer 1 minuut nodig heeft voor elke app om te starten, ik weet niet hoe lang je hebt gewacht?

Dat is er, met onderstaande flow maar alleen als een willekeurig apparaat van die app niet goed werkt;
OF, maak deze flow opnieuw voor elk Tuya cloud apparaat afzonderlijk:

Voor het “totally prevent” gedeelte: informeer iig bij Atom.

Dit is meestal een app die te veel geheugen gebruikt (zeg meer dan 50 MB). Apps worden door Homey gepauzeerd, als ze meer dan 80 MB verbruiken, maar dat is voor de wifi-implementatie al veel te laat. Op de een of andere manier wordt de wifi driver beïnvloed door dit fenomeen…
Kijk bij insights en controleer het geheugengebruik van alle apps afzonderlijk, om te ontdekken of er apps zijn die (af en toe) zoveel geheugen gebruiken.
Ik start bijvoorbeeld deze app automatisch opnieuw wanneer deze 50+ MB geheugen gebruikt:


Zonder je flow hier te laten zien, kan ik niet zeggen wat er mis kan zijn.
Hier werkt de voorwaarde in ieder geval correct: