Homey werkt traag na installatie 10.0.0rc139 (opgelost)

Sinds ik firmware 10.0.0.rc139 heb geïnstalleerd op homey lijkt het of mijn flows trager loopt. Als ik bijvoorbeeld een deur open trek en mijn deursensor registreert dit kan het soms 2 seconden of langer duren voordat de verlichting aan gaat.

Hebben meer mensen dit idee?
Ik heb redelijk wat flows, maar homey zat meestal op 35%, soms iets hoger, maar altijd lager.

Nu is dat meestal 60% of hoger. Bijna nooit eronder.

Hang logkaartjes aan de trigger en actie gedeeltes.
Zo kun je beter terugzien wát er trager is.

  1. Komt de het signaal vd trigger vertraagd binnen? (Ik las hier en daar over een trager geworden zigbee netwerk bijvoorbeeld).
  2. Of neemt de flow uitgebreid de tijd voordat de actie’s worden uitgevoerd?
  3. Of reageert het apparaat dat door de actie wordt aangestuurd trager?

Ik gok dat punt 2 niet van toepassing is.

hee @Peter_Kawa, Bedankt voor de tip. Hier ga ik eens naar kijken als ik even tijd heb.

P.S. weet jij of een gebroken flow veel requesten kan uitbrengen. Ik heb een flow waar ik nog op een update ziet te wachten? (Google nest SDM via homey community store)
In deze flow zit een smartplug waarvan homey aangaf dat deze vele request zou uitzenden. Deze zit toevallig alleen in deze flow.
Ik dacht altijd dat een gebroken flow wordt genegeerd?

Een stukke flow blijft hier gewoon werken, tenzij de trigger kaart ontbreekt

Wat bedoel je? Het Z-wave ‘chatty’ apparaten probleem?
Maar, als je deze flow tijdelijk uitschakelt (disabled), dan draait hij in ieder geval niet meer!

Voor zover de SDM app: De beta vd community app store komt binnenkort beschikbaar, de live versie staat nog steeds gepland op 1 aug. a.s.

Bedankt voor het meedenken, @Peter_Kawa. Zoals zo vaak lag de fout bij mij. Ik heb nogal de neiging om apps te installeren die nog in een test fase zit (experimentel). Schijnbaar zat er een tussen die een te hoge belasting gaf. Nadat ik al deze apps weer had terug gezet naar stabiel werkt homey weer naar behoren. Weer een les voor mij.

1 Like